جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > حملات اخیر به ظریف توسط اصولگرایان بسیارتندرویی صورت می‌گیرد که در روابط خارجی به حملات نظامی می‌اندیشند

حملات اخیر به ظریف توسط اصولگرایان بسیارتندرویی صورت می‌گیرد که در روابط خارجی به حملات نظامی می‌اندیشند

یک دیپلمات پیشین گفت درباره حملات اخیر به محمدجواد ظریف گفت: من حملاتی را که به صورت رایج می‌بینم از سوی اصول‌گرایان بسیار تندرو است. آن‌ها کسانی هستند که در روابط خارجی به راه‌حل‌های نظامی می‌اندیشند.

اظهارات اخیر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت روحانی و قسم موشکی او دوباره تندروها را عصبانی کرده است. حسن بهشتی‌پور درباره حملات اخیر تندروها به ظریف بیان کرد که؛ «افرادی که در طرف مقابل آقای ظریف هستند، به دلیل محبوبیت ایشان نگران شده و به او حمله می‌کنند. ایشان یک سرمایه است و باید از این سرمایه در عرصه سیاست‌خارجی استفاده کنیم.» محمود واعظی نیز معتقد است که« مردم ما آگاه و بهترین قاضی هستند.»

فریدون مجلسی، دیپلمات پیشین و کارشناس مسائل بین الملل، با اشاره به هجمه‌ها علیه ظریف گفت: «ما در شرایطی قرار داریم که امیدی به نجات اقتصاد نمی‌رود یا امیدمان خیلی اندک است مگر اصلاحات ساختاری در وضعیتی عاقلانه و اعتدالی به وجود بیاید. شاید آن‌ها به همین بهانه می‌خواهند با آقای ظریف مخالفت کنند و برجام و آقای ظریف را که مذاکره‌کننده و امضا کننده اصلی توافق برجام بود را مقصر جلوه دهند.»

به گزارش خبرآنلاین بخش هایی از گفت وگوی مجلسی را در ادامه می خوانید:

 

منبع: etemadonline-652253

برچسب ها
نسخه اصل مطلب