جستجو
رویداد ایران > استان ها > برگزاری نشست هم‌اندیشی و کارگاه آموزشی طرح داناب در فارس

برگزاری نشست هم‌اندیشی و کارگاه آموزشی طرح داناب در فارس

نشست هم اندیشی و کارگاه آموزشی ویژه مربیان میانی با همکاری آموزش و پرورش و میزبانی شرکت آب منطقه‌ای در سالن شهید ترکمان این شرکت برگزار شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس اضافه کرد: مهمترین راهکار در بحث مدیریت مصرف آب، اقدامات و برنامه‌های فرهنگی همچنین یکی از اثرگذارترین و زیرساختی‌ترین این برنامه‌ها، طرح ارتقاء سواد آبی یا همان "داناب" است، که با محوریت آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استان فارس با هماهنگی و همراهی خوب آموزش و پرورش و آب منطقه‌ای فارس، در اجرای طرح داناب سال تحصیلی گذشته امتیاز100 که بالاترین رتبه در کشور است را کسب کرده‌اند و با توجه به تداوم این همکاری و تلاش، امیدوار هستیم شاهد رشد و گسترش اثربخشی آن در سال تحصیلی جاری نیز  باشیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس همچنین با یادآوری اینکه از امسال در این استان، علاوه بر مقاطع متوسطه اول و دوم، مقطع دوم ابتدایی نیز به طرح داناب اضافه شده است، گفت: هدف از این اقدام، بسط طرح داناب و ارتقاء سوادآبی و گسترش فرهنگسازی پیرامون مصرف بهینه آب بوده است.

در ادامه این جلسه، فرشید قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز طی سخنانی، به اهمیت فرهنگسازی در زمینه مصرف بهینه آب پرداخت و گفت: اهمیت آب و چگونگی مصرف آن را می‌توان در اذهان جامعه نهادینه کرد.

قاسمی، با اشاره به اینکه هر واژه و رفتاری که به بخش ناخودآگاه ذهن انسان راه یابد، ماندگار شده و منجر به تغییر شیوه و نگاه فرد خواهد شد، بر لزوم ثبت واژه آب به عنوان یکی از عناصر اصلی حیات، در بخش ناخودآگاه ذهن با بهره‌گیری از توان معلمان تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از فرهنگیان حاضر در این نشست خواست که علاوه بر دانش‌آموزان، مباحث مرتبط با طرح داناب را در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف برای والدین آنها و دیگر گروه‌های جامعه، توضیح داده و تشریح کنند و در مسیر آگاه‌سازی و حساس سازی شهروندان نسبت به آب، کوشا باشند.

در ادامه نشست، کارگاه آموزشی پروژه داناب و گسترش سواد آبی توسط کارشناس شرکت مشاور برگزار و وضعیت منابع آب کشور و استان فارس و چگونگی آگاه سازی و فرهنگ سارزی در مصرف بهینه آب به منظور انتقال  به دانش آموزان ارایه شد. 

سیاوش بهروز مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای، باروری ابرها و روش های مختلف انجام  آن و نیز ضریب تاثیر باور کردن ابر در افزایش بارش و زمان و مکان آن توضیحات مبسوطی ارائه داد .

جلسه پرسش و پاسخ برنامه انتهایی نشست هم‌اندیشی و کارگاه آموزشی طرح داناب بود و در خلال آن به سئوالات دبیران حاضر پاسخ داده شد.

لازم به ذکراست پروژه طرح ارتقاء سواد آبی (داناب) از سنوات گذشته با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش توسط شرکت‌های آب منطقه‌ای به منظور فرهنگ سازی مصرف بهینه آب برگزار شده است و نیز به صورت مستمر ادامه دارد.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب