جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > چند حقیقت جالب درباره تفاوت های عجیب بارداری در گذشته

چند حقیقت جالب درباره تفاوت های عجیب بارداری در گذشته

گذشته اعتقاد بر این بود که اگر شکم زن در دوران بارداری به سمت بالا باشد، بچه ی او دختر و اگر شکمش رو به پایین باشد، بچه ی او پسر است. با این حال، این باور افسانه ای بیش نبود. در حقیقت، ارتفاع و فرم شکم زن در دوران بارداری به بدن خود او و نحوه ی قرارگیری بچه در رحم بستگی دارد.

اگر از مادربزرگ های خود درباره ی چند و چون بارداری در دوران جوانی شان بپرسید، حتماً پاسخ های عجیبی خواهید گرفت. امروزه به لطف پیشرفت ها و تغییرات به وجود آمده در جامعه، دسترسی به اطلاعات بیشتر شده و چیزهایی که تا چند دهه پیش محال به نظر می رسیدند، حالا امری عادی و رایج هستند.

۱- نگاه بسیار متفاوتی به بارداری سلبریتی ها وجود داشت

در گذشته اعتقاد بر این بود که اگر شکم زن در دوران بارداری به سمت بالا باشد، بچه ی او دختر و اگر شکمش رو به پایین باشد، بچه ی او پسر است. با این حال، این باور افسانه ای بیش نبود. در حقیقت، ارتفاع و فرم شکم زن در دوران بارداری به بدن خود او و نحوه ی قرارگیری بچه در رحم بستگی دارد.

۳- زنان باردار نه ورزش می کردند و نه هیچ فعالیت بدنی دیگری داشتند

امروزه گرفتن عکس در اتاق زایمان برای ثبت لحظه ی زیبای تولد فرزند، امری عادی است، اما تا اوایل دهه ی ۱۹۵۰ کار بسیار نامتعارفی محسوب می شد. تازه در سال ۱۹۵۳ بود که هلن براش جرکینز، عکاس خبری، عکس نوزاد پسرش را بعد از تولد ثبت کرد. رفته رفته این نوع عکس ها به جزء جدایی ناپذیر فرآیند تولد فرزند تبدیل شدند و حالا امروزه طرفداران زیادی دارند.

۵- ممکن بود زنی به خاطر بارداری شغلش را از دست بدهد

دهه ها قبل، از زنان باردار انتظار می رفت در خانه بمانند و به کارهای خانه رسیدگی کنند. به همین دلیل، بسیاری از زنان بعد از باردار شدن، از شغل خود اخراج می شدند.

امروزه اما زنان در صورت تمایل می توانند تصمیم بگیرند در دوران بارداری هم شغل خود را ادامه دهند و حتی در برخی کشورها به کارکنان زن، مرخصی زایمان تعلق می گیرد.

۶- زن ها باید بارداری خود را پنهان می کردند

تا پیش از دهه ی ۱۹۷۰ پدرها اجازه نداشتند در زمان زایمان همسرشان در کنار او حضور داشته باشند، چون اعتقاد بر این بود که اتاق زایمان جای مردها نیست. اما رفته رفته ایده ی حضور مردان در کنار همسران شان در زمان زایمان جا افتاد. امروزه پدرها می توانند در زمان تولد فرزندشان حضور داشته باشند.

۸- زن ها باید «به جای ۲ نفر غذا می خوردند»

در گذشته تصور می شد سوزش معده ی مادر در دوران بارداری به این معنی است که فرزند او با موی سر زیاد متولد خواهد شد. با این حال، کارشناسان می گویند سوزش معده در دوران بارداری احتمالاً بیشتر به دلیل تغییرات هورمونی است تا موهای فرزند در راه.

منبع: روزیاتو

منبع: faradeed-177157

برچسب ها