به گزارش اکوایران، با اوج‌گیری دوباره سفرها در تعطیلات سال نوی چینی، نشانه‌هایی از افزایش هزینه‌کرد مصر‌ف‌کنندگان در دومین اقتصاد بزرگ جهان دیده می‌شود.

به نوشته بلومبرگ، این اتفاق در حالی رخ داده که چین با اعتماد پایین مصرف‌کنندگان و تورم منفی دست‌وپنجه نرم می‌کند. طبق گزارش‌های رسمی، در شش روز نخست تعطیلات سال نوی چینی،‌ بیش از 61 میلیون سفر ریلی ثبت شده است. ارزیابی‌های بلومبرگ نشان می‌دهد که این میزان سفر، بالاترین نرخ ثبت‌شده در پنج سال گذشته بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال 2023 میلادی، 61 درصد رشد داشته است.

یکی از اقتصاددانان به بلومبرگ اعلام کرده:‌ «مصرف‌کنندگان چینی در حال فعال‌تر شدن هستند و معیارهای مربوط به میزان هزینه از سوی مصرف‌کنندگان، از انتظارات فراتر رفته است». در عین حال این اقتصاددان اذعان کرد که فراتر رفتن از آمارهای سال 2023 یک اتفاق دشوار نبوده است چراکه چین در سال گذشته میلادی همچنان با همه‌گیری کووید-19 مواجه بود.

سال نوی قمری یک تعطیلات بسیار مهم در چین است که طی آن بسیاری از مردم این کشور به سفر می‌روند. تعطیلات امسال یک روز بیشتر از سال گذشته است و انتظار می‌رود دولت چین پس از تعطیلات، داده‌های مربوط به هزینه‌های گردشگری را منتشر کند تا نشان دهد شهروندان چقدر هزینه کرده‌اند.

با این حال، تمایل مردم چین برای خرج پول به دلایل مختلفی از جمله کاهش قیمت خانه‌ها، کمتر شده است. فروش برخی کالاها مانند خودرو نیز کاهش یافته و در ژانویه، خودروهای کمتری نسبت به دسامبر فروخته شد.