جستجو
رویداد ایران > خبرها > طرز تهیه‌ی خورشت هویج تبریزی

طرز تهیه‌ی خورشت هویج تبریزی

طرز تهیه‌ی خورشت هویج تبریزی
خورش هویج تبریزی‌ها از جمله غذا‌های سنتی و مجلسی استان آذربایجان شرقی است که هم با مرغ و هم با گوشت گوسفندی طبخ می‌شود. در گذشته این خورش به جای هویج با زردک طبخ می‌شد که شبیه هویج بود و شیرینی کمتری هم داشت.
 زمان طبخ این خورش خوشمزه و اصیلی تبریزی کوتاه است و اگر فوت و فن این خورش ساده و سریع را بلد باشید طعم ملس آن هوش از سرتان می‌پراند. طرز تهیه خورش هویج مجلسی تبریزی و فوت و فن خورش هویج خوشمزه و جا افتاده به عنوان یک خورش اصیل ایرانی را در این مطلب بخوانید.

مواد لازم برای ۶ نفر


طرز تهیه
ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و در کمی روغن تفت دهید تا سبک و سرخ شوند. گوشت گوسفندی که به صورت خورشتی خرد شده را به پیاز‌ها اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت عوض شود. به گوشت ادویه اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی ادویه گرفته شود. حالا رب گوجه را اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید. وقتی که رنگ رب باز شد و طعم خامی آن گرفته شود مقداری آب جوش به سبک سایر خورش‌ها اضافه کنید و اجازه دهید روی شعله ملایم گاز بپزد.
در این فاصله هویج‌ها را با رنده درشت رنده کنید و در کمی روغن روی حرارت ملایم گاز تفت دهید. وقتی کمی تفت خورد درب ظرف را بگذارید تا هویج‌ها کمی بپزند و نرم شوند. سپس یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده غلیظ به هویج اضافه کنید. وقتی گوشت خورش پخت هویج‌های تفت داده شده را به همره آلو‌ها به خورش اضافه کنید و نمک خورش را هم اندازه کنید. اجازه بدهید در این مرحله هم خورش روی شعله ملایم گاز جا افتاده و به روغن بیفتد.



فوت و فن خورش هویج جاافتاده


برچسب ها
نسخه اصل مطلب