جستجو
رویداد ایران > رویداد > علت لاغری مفرط شیر باغ وحش مشهد بیماری است نه سو تغذیه

علی کشمیری فعال حقوق حیوانات :

علت لاغری مفرط شیر باغ وحش مشهد بیماری است نه سو تغذیه

علی کشمیری کنشگر محیط‌زیست و فعال حقوق حیوانات از جمله اولین افراد مستقلی بود که برای بررسی موضوع به باغ‌وحش وکیل‌آباد به مشهد رفته و وضعیت شیر نر را از نزدیک گزارش داد.

 در چند روز گذشته عکسی از باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد در فضای مجازی منتشر شد که یک قلاده شیر لاغر را نشان می‌داد. طبق این عکس نتیجه‌گیری شده بود که این حیوان سوءتغذیه دارد. عکسی که واکنش‌های مختلف روبه‌رو شد و حتی کار به اظهارنظر رسمی اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی نیز کشید. علی کشمیری کنشگر محیط‌زیست و فعال حقوق حیوانات از جمله اولین افراد مستقلی بود که برای  بررسی موضوع به باغ‌وحش وکیل‌آباد به مشهد رفته و وضعیت شیر نر را از نزدیک گزارش داد. این فعال حقوق حیوانات مشاهدات خود را به‌صورت ویدئویی در شبکه اجتماعی خود در اینستاگرام منتشر کرد و در توضیح آن نوشت: آنچه مشخص بود این شیر بیمار بوده و از مدتی قبل تحت درمان و مراقبت قرار دارد و علت لاغری مفرط همین بیماری بوده و ماجرای سوءتغذیه اساسا منتفی است.

در ادامه حواشی به وجود آمده درباره شیر نر باغ‌وحش مشهد دکتر علیرضا اسدی کارشناس بیماری‌های حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی نیز اعلام کرد: شیر نر باغ‌وحش مشهد که عکس آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر و دچار لاغری نشان‌داده‌شده، تحت درمان بیماری انگلی با آنتی‌بیوتیک است. تشخیص بیماری انگلی در این شیر و آغاز درمان از سه هفته قبل انجام‌گرفته و طی این مدت تا کنون انجام ۲ دوره درمان ضد انگلی برای این حیوان ثبت شده است. باتوجه‌به این که هر دوره درمان ضد انگلی باید با ۱۰ روز فاصله باشد و سپس با نمونه‌گیری خون وضعیت شیر از نظر بیماری دوباره سنجش شود، سومین دوره نمونه‌گیری این قلاده شیر به‌زودی با رسیدن جواب آزمایش خون در صورت نیاز انجام خواهد شد.

عکس شیر باغ‌وحش مشهد این روزها در حالی احساسات کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخته  که سالیان سال است باغ‌وحش‌ها در ایران رنج اسارت را به حیوانات وحشی تحمیل کرده و نظارت سازمان حفاظت از محیط‌زیست از آنها فاقد کارایی لازم است و باغ وحش‌ها را به مکانی برای اسارات و رنج حیوانات در ایران تبدیل کرده است.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب
نویسنده
راضیه چنگیز نائین
حوالی فرهنگ و هنر
دانش و فناوری و محیط زیست