جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > انیمۀ سریالی «نینجا کامویی»؛ یک جان ویکِ نینجایی جذاب و خونین

انیمۀ سریالی «نینجا کامویی»؛ یک جان ویکِ نینجایی جذاب و خونین

«نینجا کامویی» (Ninja Kamui) اثر تازۀ کارگردانِ «جوجوتسو کایزن» است؛ داستانی انتقامجویانه و اکشن که از همان ابتدا همراه با سیلابی از خون و خشونت از راه می‌رسد.

فرادید| این انیمۀ سریالی برای رساندن هیجان مخاطب از صفر به صد، اصلا وقت خود را تلف نمی‌کند. در پنج دقیقۀ ابتدایی اولین قسمت، یک مرد کت و شلواری ناگهان توسط گروهی از نینجاهای عجیب و غریب مورد حمله قرار می‌گیرد؛ انبوهی از سوزن‌ها به سمتش پرتاب می‌شود و برق شمشیرها همه جا را فرا می‌گیرد؛ پایان این سکانس اکشن، تصویری خونبار و خشن از مردی است که بدون سر و غرق در خون کف خیابان افتاده است.

به گزارش فرادید؛ این شروعی طوفانی و میخکوب‌کننده برای اولین سریالی است که سونگ‌هو پارک بعد از انیمۀ سریالی «جوجوتسو کایزن» ساخته است؛ این سریالی است که از ابتدا تکلیفش را با مخاطب روشن می‌کند: قرار است شاهد مبارزه‌های فراوان با خشونت فراوان باشیم، آن هم در پس‌زمینه‌ای از رازهای فراوان و یک خط داستانی پیچیده.

وقتی روند انتقام‌گیری هیگان آغاز می‌شود، تازه می‌فهمیم که با چه اعجوبه و ماشین کشتاری طرف هستیم، یک جور «جان ویک» نینجایی، با قدرت‌های خارق‌العاده که انگار هیچ چیز جلودارش نیست و چیزی به عنوان مرگ را نمی‌شناسد.

یکی دو شخصیت فرعی هم در قسمت اول معرفی می‌شوند که می‌توانند مسیر داستانی فرعی و جذابی را به سریال اضافه کنند؛ از جمله دو مامور اف بی آی که به دنبال کشف راز قتل‌ها هستند و به همین منظور هیگان را از زمانی که وارد بیمارستان می‌شود زیر نظر می‌گیرند.

سونگ‌هو پارک کارگردانی است که در «جوجوتسو کایزن» نشان داد چقدر در ساخت و پرداخت صحنه‌های مبارزه مهارت دارد؛ صحنه‌هایی که مبارزه را مانند یک جور رقص چشم‌نواز و خونین به تصویر می‌کشیدند؛ افزون بر اینکه همۀ این صحنه‌ها در دل یک خط داستانی گیرا جای گرفته بودند. «نینجا کامویی» هم در قسمت‌های ابتدایی نشان می‌دهد که همان حال و هوا را دارد و احتمالا برای طرفداران «جوجوتسو کایزن» ناامیدکننده نخواهد بود.

4

یک نوع حال و هوای غم‌انگیز در قسمت‌های ابتدایی سریال وجود دارد که مربوط به خاطرۀ زن و فرزند از دست رفتۀ هیگان است؛ اما این باعث نمی‌شود که فضای سریال به طور کلی رخوت‌آور و مغموم باشد؛ این در واقع فقط یک بستر احساسی برای شکل‌گیری یک ماشین انتقام‌جوی خشن است که قرار است حسابی خون به پا کند!

آنطور که اعلام شده، این انیمه در مجموع 12 قسمت خواهد داشت و این به نظر نکتۀ مثبتی می‌رسد زیرا معلوم می‌شود قرار نیست شاهد تلف کردن وقت یا کش پیدا کردن موضوع خاصی باشیم؛ آنچه پیش رو داریم همین است: یک ماجراجویی جمع و جور و جان ویک گونه برای مردی که می‌خواهد یک دار و دستۀ بزرگ و مرموز از تبهکاران را از پایین تا بالا قتل عام کند.

منبع: faradeed-176175

برچسب ها
نسخه اصل مطلب