جستجو
رویداد ایران > رویداد > (تصاویر) طراحی عجیب «باریک‌ترین» خانۀ دنیا در لهستان

(تصاویر) طراحی عجیب «باریک‌ترین» خانۀ دنیا در لهستان

با نگاه کردن به شکاف یک متری بین دو آپارتمان، چه چیزی به ذهن شما می‌رسد؟ چه استفاده‌ای از چنینی فضایی می‌توان کرد؟ یک معمار لهستانی به ذهنش رسیده که اینجا را می‌توان به یک خانۀ مستقل تبدیل کرد!

فرادید| مرکز شهر ورشوی لهستان فضا و ساختاری بسیار متراکم دارد و به همین خاطر بسیاری از سازندگان ساختمان، با ساختن آسمان خراش‌های بلند، فضای افقی را به فضای عمودی تبدیل می‌کنند.

به گزارش فرادید؛ اما در هیچ محیط دیگری در جهان نسبت ارتفاع به عرض یک ساختمان به اندازه «خانۀ کِرِت» در مرکز شهر ورشو عجیب و دیوانه‌وار نیست. به لاغرترین خانه دنیا خوش آمدید!

خانه کرت با کمی بیشتر از 4 متر مربع مساحت در هر طبقه، رکورد جهانی برای باریک‌ترین خانه را به خود اختصاص داده است. این خانه یک اتاق خواب، یک حمام، یک آشپزخانه و یک یخچال را در سه طبقه جای داده است.

از آنجایی که خانه کرت بسیار کوچک است، جایی برای وسایل برقی و فاضلاب سنتی ندارد. راه حل موقت Szczęsny برای معضل الکتریسیته، شامل دریافت برق از دو ساختمانی است که در بین آن‌ها قرار گرفته است. برای دفع فاضلاب نیز خانه کرت به جای پیروی از استانداردهای شهری، از یک طراحی سفارشی نوآورانه استفاده می‌کند.

محل ساخت باریک‌ترین خانۀ دنیا

منبع: faradeed-175839

برچسب ها
نسخه اصل مطلب