جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > افتتاح و کلنگ زنی بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان طرح حوزه سلامت همزمان با دهه فجر در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان

افتتاح و کلنگ زنی بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان طرح حوزه سلامت همزمان با دهه فجر در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افتتاح و کلنگ زنی بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان طرح حوزه سلامت همزمان با دهه فجر در گلستان خبر داد.

سعیدگل فیروزی در جمع خبرنگاران گفت: بهسازی، بازسازی و بهره برداری از اورژانس بیمارستان حضرت معصومه (س) آزادشهر، CARM و رادیولوژی پرتابل بیمارستان الزهرا (س) مینودشت، فاز یک مرکز جامع سلامت شهری گلیداغ، راه اندازی مرکز جامع سلامت روستایی محمدآباد گرگان و افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی عطا آباد و کنگر از جمله مهمترین این طرح هاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان راه برون رفت از چالش‌های حوزه سلامت را پیشگیری بیان کرد و ادامه داد: متاسفانه به طور متوسط در سطح کشور حدود ۷۰ درصد منابع حوزه سلامت صرف بخش درمان می‌شود در حالی که باید تلاش کنیم بخش مهمی از منابع را صرف بهداشت و پیشگیری کنیم.

او افزود: طرح ملی غربالگری در قالب پویش ملی سلامت که در هفته‌های اخیر انجام شد کمک بسیار بزرگی به شناسایی افراد مبتلا به دیابت و فشارخون بالا کرد.

 او همچنین افزود: گلستان در تناسب بین پرستار و تخت یکی از استان‌های برتر کشور است، اما در پزشک متخصص کمبود نیرو داریم.

گل فیروزی یکی دیگر از چالش‌های اساسی حوزه بهداشت و درمان را طلبکاری  از بیمه‌ها عنوان کرد و افزود: ما چند صد میلیارد تومان از شرکت‌های بیمه طلب داریم که هنوز  پرداخت نکرده اند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب