جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > سینما و آخرالزمان؛ جاذبۀ تمام‌نشدنی فیلم «12 میمون»

سینما و آخرالزمان؛ جاذبۀ تمام‌نشدنی فیلم «12 میمون»

در مجموعۀ «سینما و آخرالزمان» به معرفی بهترین فیلم‌های تاریخ سینما با موضوع پایان دنیا و زندگی در دنیای پساآخرالزمانی خواهیم پرداخت. فیلم منتخب امروز «12 میمون» (12 Monkeys) است؛ اثری تحسین شده از تری گیلیام با بازی درخشان بروس ویلیس و برد پیت.

فرادید| فیلم «12 میمون»  که در سال 1995 ساخته شده است، از لحاظ امتیازی که از مخاطبان و منتقدان دریافت کرده، یکی از برترین فیلم‌ها در ژانر علمی‌تخیلی با موضوع پایان دنیا محسوب می‌شود.

به گزارش فرادید؛ داستان عجیب و غریب، چرخش‌های داستانی غیرمنتظره و شوک‌آور و بازی‌های گیرا و درخشان، این فیلم را به نمونه‌ای ماندگار در بین فیلم‌های آخرالزمانی تبدیل کرده است.

در طول این ماموریت کول با آدم‌های متفاوتی آشنا می‌شود و رازهای پنهانی را کشف می‌کند که به کلی مسیر او را به سمت اهداف تازه‌ای تغییر می‌دهند.

«دوازده میمون» یکی از آن فیلم‌هایی است که پیچیده‌ترین و درهم‌تنیده‌ترین داستان ممکن را روایت می‌کنند، بدون آنکه انسجام، جاذبه و یکپارچگی خود را از دست بدهند. این فیلم یک گنجینۀ ارزشمند برای کسانی است که به غافلگیری‌های سینمایی علاقه‌مند هستند؛ صحنه‌هایی در این فیلم هست که شگفتی و لذت کشف یک حقیقت پنهان را به بهترین شکل ممکن به مخاطب می‌چشانند.

در حالیکه نزدیک به 30 سال از زمان ساخت این فیلم می‌گذرد، هنوز منتقدان دربارۀ آن می‌نویسند و درخشش‌های آن را از جنبه‌های مختلف ستایش می‌کنند. منتقد وبسایت کولایدر، یک ماه قبل نوشت که جاذبۀ اصلی این فیلم در «راه رفتن روی مرز باریک بین معقول و نامعقول» است.

2

نشریۀ اسپین‌آف در سال 2021 از صحنه‌پردازی درخشان زمان «آینده» در این فیلم ستایش کرد و منتقد نشریۀ تایمز در سال 2021 این فیلم را «به لحظ بصری خلاقانه، به لحاظ مفهومی مجذوب‌کننده و سرتاپا هیجان‌انگیز» توصیف کرد.

این فیلم مجموعه‌ای از ژانرها و موضوعات را در کنار هم جمع کرده و همۀ آن‌ها را به بهترین شکل ممکن از کار درآورده است؛ از موضوع شیوع ویروس گرفته تا سفر در زمان و پایان دنیا.

«دوازده میمون» یک اثر تخیلی، روانشناختی، اکشن و معمایی است که برای دو ساعت می‌تواند تمام ذهن و حواس شما را در خودش غرق کند و برای سال‌ها در خاطرۀ شما باقی بماند.

منبع: faradeed-175475

برچسب ها
نسخه اصل مطلب