جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > تاکيد بر ضرورت انجام اقدامات فرهنگي در راستاي پيشگيري از نزاع و درگيري

در جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان

تاکيد بر ضرورت انجام اقدامات فرهنگي در راستاي پيشگيري از نزاع و درگيري

سرهنگ "عليرضا نصيري رضي" در جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان که به ریاست آیت الله نورمفیدی، نماينده ولي فقيه در استان گلستان برگزار شد، اظهار داشت: نزاع و درگيري دسته جمعي و فردي يکي از موضوعاتي است که موجب اخلال در نظم عمومي شده، احساس امنيت را کاهش مي دهد و چهره نامناسبی از استان را در اذهان سایر هموطنان متبادر می کند.

وی گفت:متاسفانه بر اساس پایش های آماری انجام شده استان گلستان بویژه در حوزه شرارت وضعیت مناسبی ندارد. لذا همه دستگاه ها بویژه سازمان هاي متولي امر فرهنگ عمومي براي مقابله با اين پديده و پيشگيري از آن بايد گام بردارند.

وي افزود: هر چند که در نتیجه اقدامات انجام شده در اينخصوص، نزاع  دسته جمعی در استان روند کاهشی را طی کرده است اما براي اثرگذاري بيشتر در کاهش مصادیق شرارت مانند چاقوکشی و درگیری هایی که منجر به آسیب جدی به سایر شهروندان می شود، باید در حوزه افزایش مهارت های حل مساله، کنترل خشم، تاب آوری و... دستگاه هاي فرهنگي، آموزشي و رسانه ها نيز با جديت بیشتری پاي کار باشند.

معاون فرهنگي و اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گلستان گفت: نزاع و درگيري و رفتارهاي خشونت آميز زيبنده هيچ جامعه اي نيست و افزايش آن ممکن است باعث تغيير الگوهاي رفتاري و روابط صحيح و قانونمند گردد.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب