جستجو
رویداد ایران > رویداد > ورزشی > قلعه‌نویی - پیروانی؛ رابطه حسنه‌ای که تیره و تار شد

قلعه‌نویی - پیروانی؛ رابطه حسنه‌ای که تیره و تار شد

قلعه‌نویی - پیروانی؛ رابطه حسنه‌ای که تیره و تار شد
سرمربی سپاهان و سرپرست پرسپولیس برخلاف این روزها در گذشته رابطه خوبی داشتند.

 این روزها در تعطیلی مسابقات فوتبال و تمرینات تیم‌ها، اتفاقات مربوط به گذشته در این رشته ورزشی مورد توجه قرار گرفته و فوتبالدوستان به دنبال نوستالژی یا همان خاطره بازی در این رشته ورزشی هستند و در این میان ماجراهایی که در زمان خود سرو صدای زیادی داشتند، بار دیگر مطرح می‌شوند.

شاید آخرین جنجالی که پیش از قرنطینه در فوتبال ایران شاهدش بودیم، ماجرای بازی حساس سپاهان - پرسپولیس بود که به دلیل مسائل و اتفاقاتی که پیرامونش افتاد برگزار نشد و در نهایت کمیته انضباطی حکم به برتری سرخپوشان با نتیجه 3 بر صفر دارد. البته این حکم به استیناف رفته و قرار است مورد بازبینی قرار بگیرد.
در این میان و در فاصله عدم برگزاری بازی تا صدور حکم کمیته انضباطی شاهد درگیری و جدل میان مسئولان دو باشگاه و طرفداران دو تیم بودیم و این درگیری پایش را به کادرفنی دو تیم هم باز کرد. جایی که امیر قلعه‌نویی و افشین پیروانی روی خط برنامه شب‌های فوتبالی مباحثی را مطرح کردند که پر سروصدا بود. قلعه‌نویی  نسبت به مورد تمسخر قرار گرفتن مناجات سپاهانی‌ها در رختکن پیش از آمدن به زمین و وقت کشی تلقی کردن آن دلخور شد و از مسئولان پرسپولیس انتقاد کرد و دقایقی بعد افشین پیروانیِ عصبانی روی خط آمده و سرمربی سپاهان را به بی‌سوادی متهم کرد. ادبیاتی که حتی خیلی از پیشکسوتان پرسپولیس هم نسبت به آن انتقاد داشته و از پیروانی خواستند تا از این پس حرمت کسوت را رعایت کند.
بعد از این جریانات بود که هواداران دو تیم هم در فضایی متشنج‌تر از گذشته به یکدیگر حمله کرده و اتفاقاتی مربوط به گذشته را علیه هم در فضای مجازی پخش کردند که در این میان ویدیویی مربوط به دوره نخست لیگ برتر منتشر شد که در آن افشین پیروانی که کاپیتان وقت پرسپولیس بود از هم‌تیمی‌هایش می‌خواهد که هر جور "چرک بازی" و "شارلاتان بازی" بلد هستند (نقل به مضمون) در زمین پیاده کرده تا این تیم قهرمان شود. این ماجرا برای پیروانی خیلی گران تمام شد و ضربه سنگینی به وجهه او زد ماجرا به حدی بود که حتی هواداران پرسپولیس هم نمی‌توانستند از آن دفاع کنند.
پیروانی واکنش خاصی به ماجرا نداشت و ترجیح داد با سکوت از کنارش عبور کند و بعد از آن روحیه تهاجمی وی در صحبت‌هایش کمی ملایم‌تر شد ولی امیر قلعه‌نویی در مصاحبه جدید خودش وقتی بازهم پای ماجراهای بازی سپاهان - پرسپولیس به میان آمد به ویدیوی منتشر شده از پیروانی هم اشاره کرد و البته چندین بار به لزوم احترام به بزرگتر و پیشکسوت اشاره کرد که نشان می‌داد بابت صحبت‌های دستیار سابقش (در تیم ملی) دلخور است.
قلعه‌نویی و پیروانی امروز اختلاف عمیقی با هم دارند که ماحصل قرار داشتن دو تیم سپاهان و پرسپولیس در کورس قهرمانی است و البته نداشتن اندکی سعه صدر ولی این دور گذشته دوستانه‌تری با هم داشتند.
قلعه‌نویی متولد 42 است و پیروانی 6 سال بعد در سال 48 به دنیا آمده و اخلتاف سنی 6 ساله باعث شده این دو نفر را زیاد کنار هم یا مقابل هم نبینیم. این دو نفر در 4 دربی مقابل هم قرار گرفتند و اوایل حضور پیروانی در پرسپولیس تقریباً مصادف با روزهای پایانی حضور امیر در استقلال بود.

در تیم ملی هم قلعه‌نویی در فاصله سال‌های 64 تا 75 بازی می‌کرده که پیروانی هم سال 72 پا به عرصه ملی گذاشت و در فرصت 3 ساله مشترک میان این دو چند بازی ملی هم دیده می‌شود.
پس از دوران بازی اولین بار قلعه‌نویی و پیروانی در تیم ملی با یکدیگر همکاری داشتند. قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی شده بود و پیروانی را به عنوان یکی از دستیارانش برگزید و این موضوع نشان از رابطه حسنه آن دو نفر داشت. به گفته برخی منابع، پیروانی خودش برای حضور در کادرفنی تیم ملی ابراز تمایل کرده بود و داریوش مصطفوی را برای این کار واسطه قرار داده بود.
این دو بار دیگر در سال 87 زمانی که یکی سرمربی استقلال بود و دیگری دستیار افشین قطبی در پرسپولیس. این دو نفر در بازی خیرخواهانه منتخب سرخابی‌ها با منتخب لیگ برتر کنار هم روی نیمکت نشستند.
01488205
 حالا بعد از گذشت بیش از یک دهه از آن روزها این د ونفر رابطه خوبی با یکدیگر ندارند و رقابت حساس بین سپاهان و پرسپولیس نقش اصلی را در این زمینه ایفا می‌کند.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب