جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > تامین آب شرب 40 هزار نفر در فارس به مناسبت دهه فجر

مدیرعامل آب منطقه ای فارس خبر داد:

تامین آب شرب 40 هزار نفر در فارس به مناسبت دهه فجر

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس گفت: با اجرای این یک خط انتقال، آب آشامیدنی 30 روستای شهرستان مرودشت و بخش اکراد شهرستان زرقان، با حدود 40 هزار نفر جمعیت تامین شده است.

سیاوش بدری، با تشریح اقدامات انجام شده در زمینه آبرسانی به شرق شهرستان مرودشت و بخش اکراد شهرستان زرقان، اضافه کرد: طرح آبرسانی به این مناطق با تامین و اجرای 5000 متر لوله با قطر 800 میلیمتر اجرا شده است. 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس از احداث 6 عدد حوضچه و نصب شیرآلات و اتصالات مربوطه در این طرح خبر داد و افزود: همه این موارد در شرایطی سخت گذر با اقلیم خاص جغرافیایی و عبور از موانع طبیعی با همت و تلاش کارگران، مهندسان و متخصصان عرصه آب و خاک استان انجام شده است.

بدری همچنین هزینه خرید لوله، شیرآلات، اتصالات و اجرای کلی طرح را در مجموع 600 میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد.

او بر لزوم استفاده بهینه از منابع آبی توسط شهروندان و ساکنان روستاها تاکید واضافه کرد: فارس در اقلیم خشک و نیمه خشک قرار دارد و لازم است بیش از پیش، برنامه های فرهنگ سازی و مدیریت مصرف آب در این استان اجرایی شود.

به گفته بدری، پایش و استفاده صحیح از منابع آبی موجود از رویکردهایی است که آحاد جامعه، مردم و مسئولان باید نسبت به آن احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

به گزارش رویداد ایران، به دنبال دستور استاندار فارس در شهریور ماه گذشته و هنگام سفر شهرستانی به مرودشت مبنی بر اتمام پروژه تامین آب شرب روستاهای شرق این شهرستان و بخش اکراد شهرستان زرقان تا پایان امسال، با فعالیت های جهادی و تلاش شبانه روزی کارشناسان شرکت آب منطقه ای فارس، این اقدام اجرایی شده است.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب