جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > منتظر پایتخت ۷ باشید ؛ زمان پخش پایتخت ۷ اعلام شد

منتظر پایتخت ۷ باشید ؛ زمان پخش پایتخت ۷ اعلام شد

مشکلات ساخت سری هفتم سریال پایتخت رفع شده و با توافقات شفاهی صورت گرفته، قرارداد رسمی ساخت پایتخت ۷ منعقد خواهد شد.

فصل هفتم سریال طنز پایتخت که در هر فصل، یک ماجرا و داستان متفاوت در زندگی خانواده‌ی معمولی و اطرافیانش را نمایش می‌دهد، قرار است نوروز ۱۴۰۴ از شبکه یک سیما پخش شود.

منتظر سریال پایتخت 7 باشید ؛ زمان پخش پایتخت 7 اعلام شد

پایتخت، یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری است که در شش فصل از شبکه یک، پخش شده‌ است.

حواشی فصل ۵ و ۶ سریال پایتخت

مهم‌ترین حاشیه‌ای که در خصوص فصل ۵ و ۶ سریال پایتخت وجود داشت، سانسور گسترده دیالوگ‌ها و سکانس‌های سریال بود. به طوری که اعتراض عوامل از جمله محسن تنابنده، احمد مهران‌فر و آرش عباسی را برانگیخت.

بنابر گفته محسن تنابنده، نویسنده و بازیگر سریال، نسخه سانسور شده در زمان پخش دوباره سانسور شده و بخش‌هایی از آن حذف شده است. او در این باره نوشت: «بین پایتخت ما و پایتختی که می‌بینید تفاوت از زمین تا آسمان است. حتی نسخه سانسور شده را هم سانسور می‌کنند».

اما جنجالی‌ترین حاشیه این سریال مربوط به سکانس آخر و صحنه موتورسواری رحمت و نامزد او بود که سریال قدیمی همسفر با بهروز وثوق را برای مخاطبان یادآوری می‌کردو همین سکانس باعث شد تا عوامل سریال از سوی صداوسیما تذکر دریافت کرده و توبیخ شوند.

چرا پایتخت ۷ ساخته نشد؟

با حواشی به وجود آمده برای فصل هفتم این سریال، روابط عوامل سازنده از جمله کارگردان و نویسنده‌ها با مسئولان صداوسیما تیره‌وتار شد. به‌علاوه برخی مشکلات درونی عوامل را دلیل عدم ساخت پایتخت ۷ دانستند. به هر حال ساخت این سریال متوقف شد و محسن تنابنده با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی از مهیا نشدن شرایط و عدم توانایی خود برای ساخت سریال خبر داد.

 زمان پخش پایتخت ۷ اعلام شد

نویسندگان

محسن تنابنده طراح و سرپرست نویسندگان مجموعه پایتخت بوده و فیلمنامه هر فصل از این مجموعه را با همکاری یک یا چند نویسنده نوشته‌است.

پایتخت ۱: خشایار الوند و امیرحسین قاسمی

پایتخت ۲: حسن وارسته و کوروش نریمانی

پایتخت ۳: خشایار الوند و حسن وارسته

پایتخت ۴: خشایار الوند و حسن وارسته

پایتخت ۵: خشایار الوند و امیرحسین قاسمی

پایتخت ۶: آرش عباسی و محمد تنابنده

منبع: سرنا

منبع: faradeed-174455

برچسب ها
نسخه اصل مطلب