جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > رجوع به آرای مردم مهمترین تفاوت انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌های دنیا

رجوع به آرای مردم مهمترین تفاوت انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌های دنیا

اهمیت دادن و رجوع به آرای مردم مهمترین تفاوت انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب های دنیاست.

مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در مراسم افتتاح شبکه‌های انتخاباتی گلستان در گرگان با بیان اینکه انتخابات مهمترین رویداد کشور در عرصه سیاست داخلی به شمار می‌رود ابراز امیدواری کرد: این شبکه‌ها زمینه ساز مشرارکت حداکثری مردن در انتخابات اسفندماه شود.

فضائلی یکی از مهمترین تفاوتهای انقلاب اسلامی ایران را با سایر انقلاب‌های دنیا رجوع به نظر مردم دانست و افزود: امام از همان زمان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی خواستار همه پرسی و رجوع به آرای مردم بود و بر این اساس همه پرسی دوازده فروردین ۵۸ در کمترین فاصله با روزهای پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

او ادامه داد: قبل از انقلاب چیزی به نام انتخابات وجود نداشت و همان کسی که شاه اراده می‌کرد به عنوان نماینده مردم در مجلس معرفی می شد.

فضائلی تاکید کرد : دستاورد بزرگ مردم سالاری باید توسط خود مردم و با مشارکت حداکثری در انتخابات حفظ شود.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه انتخابات برای عده‌ای به عنوان وظیفه دینی و شرعی و برخی دیگر نیز حقی سیاسی و اجتماعی محسوب می‌شود ادامه داد: همه کسانی که در ایران زندگی می‌کنند با هر سلیقه و گرایشی می‌توانند از این حق برخوردار شوند.

او افزود: دشمن به دنبال این است که در صورت پایین بودن میزان مشارکت در انتخابات فشار‌های بین المللی را بر کشور ما افزایش دهد.

فضائلی گفت : مشارکت بالای مردم خنثی کننده توطئه های دشمن خواهد بود و اکنون جبهه مقاومت در یمن ، عراق ، فلسطین ، لبنان و سوریه به انتخابات ایران و مشارکت مردم امیدوارانه چشم دوخته است.

او همچنین ادامه داد : اگر داوطلبان عرصه رقابت انتخاباتی را به صحنه تصاحب قدرت تبدیل کنند مردم دلسرد می شوند و میزان مشارکت آنان کاهش می یابد .

او از نامزدها خواست : برای خدمتگزاری به میدان بیایند و با اخلاق مداری و پرهیز از سیاه نمایی وضعیت ، احساس نا امیدی در بین مردم ایجاد نکنند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب