جستجو
رویداد ایران > استان ها > حل مشکلات مزمن فارس با جدیت دنبال می‌شود/نیمه پُر لیوان هم دیده شود

استاندار فارس:

حل مشکلات مزمن فارس با جدیت دنبال می‌شود/نیمه پُر لیوان هم دیده شود

استاندار فارس با اشاره به بخشی از اقدامات اجرایی شده طی 2 سال گذشته، تلاش برای حل مشکلات مزمن شده این استان را از اولویت‌های اصلی دانست که با جدیت دنبال شده و می‌شود.

دکتر محمدهادی ایمانیه، همزمان با ایام ولادت امیرالمومنین علی(ع) در آیین فارغ التحصیلی دانشجویان پزشکی ورودی ۱۳۹۵ دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: یکی از مشکلات فارس موضوع تامین آب شرب 1000 روستای دارای بحران یا تنش آبی بود که با کمک آبفا، تاکنون مشکل 350 روستا رفع شده است.

وی ادامه داد: در زمینه تکمیل آزادراه شیراز – اصفهان نیز به ویژه در 6 قطعه نخست این پروژه اقدامات خوبی انجام شد و معتقدیم که باید نیمه پر لیوان را هم دید.

استاندار فارس اضافه کرد: همزمان با بهره برداری از این آزادراه، عملیات اجرایی پروژه آزادراه شیراز - بوشهر را نیز آغاز کرده ایم که با اجرا و بهره برداری از فاصله بین شیراز تا بوشهر به 2 ساعت کاهش خواهد یافت.

ایمانیه گفت: پروژه راه آهن شیراز - بوشهر نیز هم اینک در 10 قطعه و با حدود 600 هزار میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است که هفته گذشته 50 هزار میلیارد ریال از اعتبار آن واریز شد.

وی افزود: عملیات احداث تالار مرکزی شیراز نیز که سال ها تعطیل شده بود مجددا فعال شد که امیدواریم سال آینده تکمیل شود؛ عملیات ساخت کتابخانه مرکزی شیراز نیز از هفته آینده با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری شیراز آغاز می شود.

استاندار فارس گفت: سالن ورزشی شهید سلیمانی و ورزشگاه پارس نیز که در سال 95 به شکل نیمه تمام بهره برداری رسیده ولی غیر فعال بودند نیز امیدواریم به ترتیب تا پایان امسال و در نیمه اول سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسند.

ایمانیه ادامه داد: از جمله دیگر اقدامات انجام شده در استان ساخت، تکمیل و بهره برداری از چندین بیمارستان از جمله بیمارستان‌های جهرم، فسا، نی ریز، گله دار و رستم بود که همگی زیر بار خدمت آمدند و بیمارستان اعصاب و روان نیز امیدواریم طی ماه های آماده بهره‌برداری شود و بیمارستان خاتم الانبیاء نیز فاز نخست آن به زودی آماده افتتاح شود.

وی، با اشاره به آغاز ساخت بیمارستان 1400 تخت خوابی محمد رسول الله (ص) شیراز گفت: این بیمارستان که در کنار کارخانه فعلی سیمان شیراز که به زودی به شهرستان خرامه منتقل می شود در حال ساخت است که 400 تخت آن مخصوص کودکان است و بزرگترین بیمارستان هوشمند شرق مدیترانه نیز خواهد بود.

استاندار فارس ادامه داد: عملیات ساخت بیمارستان حضرت فاطمه (س) نیز با 700 تخت در جنوب شیراز آغاز شده و به زودی در بولوار امام علی (ع) شیراز (بالاتر از دروازه قرآن) عملیات ساخت بیمارستان دیگری آغاز خواهد شد.

ایمانیه اظهار کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در استان می توان به آغاز ساخت نیروگاه های شیراز، خنج، ارسنجان و آباده و سه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 500 مگاوات انرژی در ایزدخواست، سورمق و بوانات اشاره کرد.

وی گفت: در شیراز نیز فاز اول خط 2 مترو تا میدان امام حسین (ع) مورد بهره برداری قرار گرفته و امیدواریم فاز دوم آن نیز به زودی به بهره برداری برسد.

ایمانیه افزود: همچنین اجرای خط سه مترو شیراز به سمت شهرک گلستان و خط چهار که خط یک و 2 را به حرم مطهر شاهچراغ (ع) وصل می کند نیز آغاز شده است و علاوه بر این موافقت ادامه مترو شیراز به سمت صدرا را نیز گرفته ایم که عملیات اجرایی این خط نیز به زودی آغاز خواهد شد.

 

بمانید و به کشور و مردم خود خدمت کنید

استاندار فارس در این مراسم خطاب به فارغ التحصیلان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شما هفت سال از زندگی خود را صرف تحصیل و فعالیت در کشورتان کردید و در ادامه نیز در وطن خود بمانید و به کشور و مردمتان خدمت کنید.

ایمانیه، با اشاره به جایگاه شیراز در زمینه پیوند کبد در دنیا گفت: زحماتی که استاد ملک حسینی و تیم پزشکی طی سال ها کشیدند سبب شد که شهر شیراز پنج سال متوالی تبدیل شود به جایی که بیشترین تعداد پیوند کبد در یکی از بیمارستان های آن در دنیا انجام شده است.

وی افزود: در کنگره پیوند اعضا که حدود یک ماه قبل در بیمارستان پیوند ابوعلی سینا برگزار شد گفتم که امروز کشور در حالی در زمینه پیوند اعضا در این جایگاه قرار گرفته که سال ها تحت شدیدترین تحریم ها بوده؛ حتی در زمینه مسائل پزشکی که آنها به دروغ می‌گویند که تحریم ها مباحث و مسائل پزشکی را شامل نمی شود و ما با سلامت و غذای مردم کاری نداریم در حالی که چنین نیست.

استاندار فارس ادامه داد: همه فشارهایی که طی این سال ها به کشورمان وارد کردند سبب شد که امروز در ساخت بسیاری از تجهیزات پزشکی خودکفا شویم و در برخی موارد حتی این تجهیزات را به بیش از 30 کشور دنیا از جمله کشورهای اروپایی صادر کنیم و در حقیقت این تحریم‌ها موجب رشد و پیشرفت شد.

ایمانیه، خطاب به فارغ التحصیلان پزشکی گفت: همه ما در مقابل شما وظایفی داریم و تلاش خواهیم کرد که شرایط مطلوبی را برای کار، فعالیت و زندگی در کشور خودتان فراهم کنیم.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب