جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > یک ادعای جنجالی درباره بزرگترین کوسه تاریخ

یک ادعای جنجالی درباره بزرگترین کوسه تاریخ

براساس پژوهش‌های جدید دانشمندان، «مگالودون» هیولای دریاها و بزرگترین کوسه‌ای که تا به حال بر روی کره زمین وجود داشته، بلندتر و باریک‌تر از آن چیزی است که قبلا دانشمندان تصور می‌کردند.

تا کنون تصور می‌شد، مگالودون بزرگترین کوسه‌ای که تا به حال بر روی کره زمین زندگی می‌کرده است چیزی شبیه به کوسه سفیدی که ما امروزه می‌شناسیم باشد، اما براساس پژوهش‌های جدید دانشمندان احتمال داده می‌شود که این جانور بلندتر و باریک‌تر از آنچه‌ تا کنون تصور می‌شد است.

با توجه به گفته‌های دیرین‌بیولوژیستی که در این پژوهش‌ها حضور داشت، بازسازی قبلی بدن مگالودون شکل ظاهری خوبی نداشت. با تجزیه و تحلیل مجدد ستون فقرات ناقص یک مگالودون فسیل شده (Otodus megalodon) که در مؤسسه سلطنتی علوم طبیعی بلژیک (IRSNB) در بروکسل نگهداری می‌شد، این تیم اختلافاتی را با بازسازی‌های قبلی پیدا کرد که نشان می‌دهد طول بدن این کوسه بزرگ حدود 16 متر است.

مگالودون چقدر می‌تواند بزرگ باشد؟

محققان نمی‌خواهند بدون شواهد محکم، طول قطعی مگالودون را ارائه دهند، اما اطلاعات جدید نشان می‌دهد که این کوسه به راحتی می‌توانست چیزی به طول 15 متر، 20 متر و یا حتی کمی بلند تر این باشد. در واقع دانشمندان برای نظر دادن در مورد طول و فرم واقعی بدن مگالودون نیاز به اسکلت کامل بدن آن دارند.

با این حال با وجود زیر سوال بردن یافته‌های پژوهش‌های قبلی، تیم تحقیقاتی همچنان معتقدند که این یافته‌ها برای رسیدن به نتیجه جدید مهم بوده است و یک نمونه عالی از پیشرفت علم است. با این حال، محققان پژوهش قبلی با یافته‌های جدید قانع نشده‌اند و بر این باورند که این تیم، تخمین دقیق برای طول دقیق کوسه ندارند و همچنین با یک نمونه نظریه خود را بیان کرده‌اند که این نشان می‌دهد پژوهش آن‌ها فاقد آزمون آماری برای تایید این فرضیه بوده است.

منبع: خبر آنلاین

منبع: faradeed-172895

برچسب ها
نسخه اصل مطلب