جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بیمارستان های عاری از کرونای گیلان کدامند؟

بیمارستان های عاری از کرونای گیلان کدامند؟

بیمارستان های عاری از کرونای گیلان کدامند؟
نماینده وزیر بهداشت در گیلان، با اشاره به دغدغه مردم با بیماری های خاص و اورژانسی و نیازمند عمل های جراحی، خاطرنشان کرد: بیمارستان های خصوصی و تعدادی از بیمارستان های دولتی اکنون عاری از کرونا هستند و می توانند به سمت درمان مردم بروند.

محمدحسین قربانی، با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در گیلان، اظهار کرد: قدردان مردم و مدیران اجرایی استان گیلان هستیم که در این بحران خوش درخشیدند و همکاری لازم را با یکدیگر داشتند.
وی با بیان اینکه در هفته های نخست بحران کرونا حجم عظیمی از مردم متوجه بیمارستان ها شدند و تلفات زبادی داشتیم، افزود: اگر تدبیر و همکاری مردم نبود باید هزینه های بیشتری متحمل می شدیم، زیرا زیرساخت های بهداشتی و درمانی استان آمادگی برخورد با چنین بحرانی را نداشت، اما اکنون شرایط ما به نسبت اسفندماه خوب است.
نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گیلان، با تاکید بر تداوم رعایت اصول بهداشت فردی و ماندن و در خانه و فاصله گذاری اجتماعی، گفت: مردم در قالب طرح فاصله گذاری هوشمند و رعایت طبقه بندی مشاغل نیز می توانند فعالیت اقتصادی خود را آغاز کنند.
قربانی، با اشاره به روند نزولی کرونا در گیلان، متذکر شد: اگر روند رعایت اصول بهداشت فردی و قرنطینه خانگی رعایت شود، شاهد پیک کرونا نخواهیم بود.
وی کرونا را یک ویروس مهاجم، وحشی و نوپدید دانست و اضافه کرد: کرونا هیچگونه حد و مرزی را نمی شناسد و لذا مردم در خط مقدم مقابله با این بیماری هستند و اگر امکانات دولتی فراوان هم داشته باشیم، این مردم هستند که باید بهداشت فردی را رعایت کنند.
نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به گزارشات اولیه سازمان بهداشت جهانی مبنی بر نقش ۴۱ درصدی حضور مردم در مراکز درمانی در انتقال کرونا، عنوان کرد: اکنون مردم با یک فضای حفاظت شده وارد فضای بیمارستانی می شوند که تاثیر بسزایی در نزول مبتلایان داشت. امروز نیز نقش ۴۰ درصدی استفاده از حمل و نقل عمومی در انتقال کرونا اعلام شده است لذا مردم کمتر بیرون از خانه بیایند.
وی با اشاره به دغدغه مردم با بیماری های خاص و اورژانسی و نیازمند عمل های جراحی، خاطرنشان کرد: به دنبال بحران کرونا در استان، بیمارستان های خصوصی ۷۵ درصد ظرفیت خودشان را در اختیار درمان بیماران کرونایی گذاشتند، اما اکنون بیمارستان های خصوصی عاری از کرونا هستند و می توانند به سمت درمان مردم بروند. تعدادی از بیمارستان های دولتی نیز آزاد هستند.
قربانی با بیان اینکه بیمارستان های پورسینا، حشمت، ۱۷ شهریور و الزهرا در رشت عاری از بیماران کرونایی هستند، گفت: حدود سه بیمارستان اختصاص به کرونا دارد لذا مردم برای درمان های خاص و اورژانسی می توانند به بیمارستان های مذکور مراجعه کنند. متاسفانه برخی از افراد قلبی و عروقی از ترس کرونا به بیمارستان مراجعه نمی کنند و دچار مشکل می شوند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب