جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > همه پاکت‌های خریدتان را گندزدایی کنید

همه پاکت‌های خریدتان را گندزدایی کنید

همه پاکت‌های خریدتان را گندزدایی کنید
دبیر شورای سلامت اهواز با تاکید بر لزوم گندزایی پاکت‌های مواد غذایی پس از خرید از فروشگاه‌ها گفت: احتمال آلودگی پاکت‌های مواد غذایی اعم از بسته‌های ماکارونی و اسنک تا دیگر مواد غذایی بسته‌بندی شده وجود دارد.

مهرداد شریفی ، در خصوص احتمال وجود و ماندگاری ویروس کرونا روی بسته‌ها و پاکت‌های مواد غذایی در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها، اظهار کرد: با توجه به اینکه محیط فروشگاه‌ها نیز به ویروس کرونا آلوده است و افراد زیادی در مراکز خرید به ویژه فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی حضور دارند و مردم به اجناس دست می‌زنند، احتمال آلودگی پاکت‌های مواد غذایی اعم از بسته‌های ماکارونی و اسنک تا دیگر مواد غذایی بسته‌بندی شده نیز وجود دارد.
وی افزود: بنابراین اگر دست‌هایمان به پاکت برخورد کند و پاکت هم آلوده باشد، آلودگی‌های ثانویه ایجاد خواهد شد.
دبیر شورای سلامت اهواز بیان کرد: ماندگاری ویروس روی پاکت‌ها و سطوح بستگی به شرایط رطوبت، نور و دما دارد اما به طور متوسط، مدت زمان ماندگاری آن روی سطوح دو ساعت است. به عنوان مثال، ویروس روی سطوح فلزات تا هشت ساعت می‌ماند و در یخ شاید ۳۰ تا ۴۰ روز باقی بماند. ویروس روی لباس، اشیای پلاستیکی و کارتن‌ها شاید دو تا سه ساعت ماندگاری داشته باشد اما همه این موارد، بستگی به شرایط محیطی دارد.
شریفی تاکید کرد: پس از خرید و انتقال پاکت‌ها به محیط منزل، باید حتما پاکت‌های اجناس خریداری شده با مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل ۷۰ درصد گندزدایی شوند و پس از گندزدایی، چند دقیقه صبر شود تا عوامل بیماری‌زا از بین بروند و سپس پاکت باز شود.
وی ادامه داد: پس از باز کردن پاکت هم باید دست‌ها با آب و صابون به مدت حداقل ۳۰ ثانیه شسته شوند.
دبیر شورای سلامت اهواز تصریح کرد: کیسه‌های خرید نیز حتما باید دور ریخته شده و در سطل زباله درپوش‌دار قرار داده شوند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب