جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > هدف از حملات آمریکا به یمن کاهش ظرفیت‌های یمنی‌ها برای شلیک به سمت کشتی‌ها بود/ در بند ۷ قطعنامه محکومیت یمن، به سندی اشاره شده که ۱۰۰ بار، ایران را تامین کننده سلاح آن‌ها معرفی کرده

هدف از حملات آمریکا به یمن کاهش ظرفیت‌های یمنی‌ها برای شلیک به سمت کشتی‌ها بود/ در بند ۷ قطعنامه محکومیت یمن، به سندی اشاره شده که ۱۰۰ بار، ایران را تامین کننده سلاح آن‌ها معرفی کرده

دیپلمات پیشین درباره حملات اخیر آمریکا و انگلیس به یمن گفت: حملات قطعا نمایشی نبوده و شواهد حاکی است که هدف کاهش ظرفیت‌های یمنی‌ها برای شلیک به سمت کشتی‌ها بوده است.

افزایش تنش در منطقه با حملات آمریکا به یمن ممکن است به نقطه خطرناکی برسد، اما چه شد که واشنگتن تصمیم به حمله یمن گرفت؟ آیا تنش‌ها از کنترل خارج می‌شود؟ قطعنامه اخیر شورای امنیت حاوی چه نکات مهمی بود؟ 

کوروش احمدی دیپلمات پیشین درباره این حملات گفت: حملات قطعا نمایشی نبوده و شواهد حاکی است که هدف کاهش ظرفیت‌های یمنی‌ها برای شلیک به سمت کشتی‌ها بوده است. بعضی پایگاه‌های نظامی نزدیک فرودگاه‌های صنعا و طائز و نیز در بندر حدیده و برخی سایت‌ها در سواحل دریای سرخ هدف حملات بوده اند.

به گزارش انتخاب، بخش هایی از گفت و گوی احمدی را در ادامه می خوانید:

 

منبع: etemadonline-648284

برچسب ها
نسخه اصل مطلب