جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) خودروهای جدید هوندا مستقیما از آینده آمده‌اند

(تصاویر) خودروهای جدید هوندا مستقیما از آینده آمده‌اند

خودروهای مفهومی جدید هوندا با انبوهی از نوآوری‌های جدید و پیشرفته در CES رونمایی شدند.

هوندا از سری جدید خودروهای مفهومی خود با نام Honda Zero رونمایی کرد. هوندا می‌گوید اولین مدل تولید انبوه خود را براساس این کانسپت‌ها به نام Saloon، از سال ۲۰۲۶ در بازار آمریکا عرضه خواهد کرد.

براساس بیانیه‌ی رسمی، هوندا مدل مفهومی دیگری برگرفته از طراحی ون‌ها به نام Space - Hub را نیز معرفی کرد. هدف از رونمایی این مدل‌ها نشان دادن رویکرد هوندا در توسعه‌ی خودروهای برقی و پلتفرم جدیدی با مرکز ثقل پایین است که نتیجه‌اش بهبود آیرودینامیک و هندلینگ خودرو خواهد بود.

2024-honda-space-hub-ev-concept-rear-659e2ed5fd49184092c447b8_2_11zon

هوندا ادعا می‌کند خودروهای برقی جدیدش بسته به مدل انتخابی، نیمه خودران یا کاملا خودران خواهند بود. در تصاویر نشان داده می‌شود که فرمان خودرو قابلیت جمع شدن دارد که به معنای قابلیت‌های خودران این مدل‌ها است.

همچنین ویژگی‌های پیشرفته‌ی کمک راننده براساس پلتفرم Sensing هوندا وجود دارد. هوندا Sensing یک سیستم خودران سطح ۲ است، به این معنی که رانندگان هنوز باید به جاده توجه کنند و از نظر قانونی مسئول عملکرد خودرو هستند.

هوندا با استفاده از فناوری e-Axles، سیستمی متشکل از موتور، اینورتر و جعبه‌دنده، نیروی الکتریکی را به بهینه‌ترین شکل به انرژی برای رانندگی تبدیل می‌کند.

هوندا مانند چند خودروساز دیگر در حال برنامه‌ریزی برای معرفی ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در نسل آینده‌ی خودروهایش است. این ویژگی‌ها داده‌های مربوط به ترجیحات راننده را جمع‌آوری می‌کنند تا تجربه‌ی شخصی‌تر و همچنین بهترین پیشنهادهای مسیر را براساس اطلاعات مکانی ارائه دهند.

هوندا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، ۳۰ خودروی الکتریکی جدید تولید کند و تا سال ۲۰۴۰ به فروش ۲ میلیون دستگاه دست یابد.

منبع: خبر آنلاین

منبع: faradeed-171111

برچسب ها
نسخه اصل مطلب