جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > علت تحقق عینی وحدت در استان گلستان  روابط دوستانه و صمیمانه شیعه و سنی است

نماینده ولی فقیه در گلستان:

علت تحقق عینی وحدت در استان گلستان  روابط دوستانه و صمیمانه شیعه و سنی است

آیت الله نورمفیدی: علت تحقق عینی وحدت در استان گلستان، روابط دوستانه و صمیمانه ای است که بعد از انقلاب بین برادران شیعه و سنی در گلستان برقرار شده است.

حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده مقام معظم رهبری دراستان گلستان و امام جمعه گرگان در چهل و ششمین نشست شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین لطفیان دبیر شورا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و جمعی از علمای و ائمه جمعه اهل سنت کشور در گرگان گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، استان گلستان می‌تواند الگویی برای جهان اسلام در زمینه وحدت و انسجام باشد.
وی افزود: علت تحقق عینی وحدت در استان گلستان، روابط دوستانه و صمیمانه ای است که بعد از انقلاب بین برادران شیعه و سنی در این استان برقرار شده است.
امام جمعه گرگان بیان کرد: این در کنار هم بودن ها و برگزاری نشست های صمیمی برادران فرق اسلامی، دشمن را به خشم می آورد و شیاطین جهانی را عصبانی می کند.
آیت الله نورنفیدی تصریح کرد: اینگونه نشست های برادران شیعه و سنی، مورد دعای رسول گرامی اسلام (ص) و اولیای دین است.
وی با بیان اینکه، شرایط امروز جهان در حال تحول است، خاطرنشان کرد: یکجانبه گرایی امریکا در حال از هم پاشیدن و چند جانبه گرایی در حال رشد است و زمینه مناسبی برای ما مسلمانان فراهم شده است که بر اساس کتاب آسمانی قرآن کریم به فکر تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی باشیم.
نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: یاد بزرگانی همچون آیت الله العظمی بروجردی رحمت الله علیه و مرحوم شیخ محمود شلتوت که قدم های بسیار بزرگی برای انسجام و وحدت امت اسلامی برداشتند را گرامی داریم.
آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: حضرت امام رحمت الله علیه این شخصیت کم نظیر عالم اسلام چند کار بزرگ همچون روز قدس و هفته وحدت را در زمینه انسجام امت اسلامی نهادینه کردند. 
وی بیان کرد: درد فلسطین درد ما هم است، اگر آنها شب و روز زیر بمب و موشک قرار دارند، می بینید یک گروه شیعی به رهبری سید حسن نصرالله در مقابل اینها قرص و محکم ایستاده و ایستادگی این گروه در مقابل اسرائیل معنای بسیار مهمی را برای همگان در پی دارد.
آیت الله نورمفیدی افزود: باید تلاش کنیم، یکپارچگی امت اسلامی را به عنوان فرهنگ عموی نهادینه کنیم.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب