جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > چهل و ششمین نشست شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور برگزار شد

وحدت مذاهب اقوام گلستان

چهل و ششمین نشست شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور برگزار شد

چهل و ششمین نشست شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با سخنرانی حضرت آیت الله،نورمفیدی نماینده مقام معظم رهبری دراستان گلستان و امام جمعه گرگان و با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و جمعی از علمای و ائمه جمعه اهل سنت کشور در گرگان برگزار شد.

 حضرت آیت الله نورمفیدی در چهل و ششمین نشست شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری استان گلستان می‌تواند الگویی برای جهان اسلام در زمینه وحدت و انسجام باشد.

وی اظهار کرد: علت تحقق عینی وحدت در استان گلستان  روابط دوستانه و صمیمانه ای است که بعد از انقلاب بین برادران شیعه و سنی در این استان برقرار شده است.

حضرت آیت الله،نورمفیدی نماینده مقام معظم رهبری دراستان گلستان و امام جمعه گرگان گفت : این در کنار هم بودن ها و برگزاری نشست های صمیمی برادران فرق اسلامی ، دشمن را به خشم می آورد و شیاطین جهانی را عصبانی می کند .

وی تصریح کرد: اینگونه نشست های برادران شیعه و سنی مورد دعای رسول گرامی اسلام (ص)و اولیای دین است .

 

نماینده مقام معظم رهبری دراستان گلستان و امام جمعه گرگان خاطر نشان کرد: شرایط امروز جهان در حال تحول است و یکجانبه گرایی امریکا در حال از هم پاشیدن است و چند جانبه گرایی در حال رشد است و زمینه مناسبی برای ما فراهم شده که ما مسلمانان بر اساس کتاب آسمانی قرآن کریم به فکرتشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی باشیم .

وی افزود: یاد بزرگانی همچون آیت الله العظمی بروجردی رحمت الله علیه و مرد بزرگ مرحوم شیخ محمود شلتوت را که معاصر بودند و قدم های بسیاربزرگی برای انسجام و وحدت امت اسلامی برداشتند را گرامی داریم.

وی گفت : حضرت امام رحمت الله علیه این شخصیت کم نظیر عالم اسلام چند کار بزرگ همچون روز قدس و هفته وحدت را در زمینه انسجام امت اسلامی نهادینه کردند. 

 حضرت آیت الله نورمفیدی افزود: درد فلسطین درد ما هم است اگر آنها شب و روز زیر بمب و موشک قرار دارند ،می بینید یک گروه شیعی به رهبری سید حسن نصرالله در مقابل اینها قرص و محکم ایستاده و ایستادگی این گروه شیعی در مقابل اسرائیل معنای بسیار مهمی را برای همگان در پی دارد.  

وی بیان اینکه در استان ما خیلی از مسائل پیش آمده و ما به یک معنا فداکاری کردیم ،بعضی از کارها درد سر دارد ولی باید برای خدمت و دلسوزی به اسلام این حرف ها را به جان و دل بخریم و حتی خودمان را در در مقابل خیلی از مسائل درمعرض خطر قرار بدهیم  و ایستادگی کنیم.

امام جمعه گرگان اظهار کرد: کارهای بزرگ نیازمند قدم ها و خطرهای بزرگ می باشد ، در زمینه وحدت بعضی از خطر ها را باید بپذیریم تا به  آن آرمان پیامبر بزرگوار اسلام (ص)نائل شویم.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم یکپارچگی امت اسلامی را  به عنوان فرهنگ عموی نهادینه کنیم.

 




برچسب ها
نسخه اصل مطلب