جستجو
رویداد ایران > رویداد > (تصاویر) حکاکی‌هایی شگفت‌انگیز روی بذرها؛ این آثار هنری را می‌شود «کاشت»

(تصاویر) حکاکی‌هایی شگفت‌انگیز روی بذرها؛ این آثار هنری را می‌شود «کاشت»

از سال 2016، سرگئی جیوتین (Sergey Jivetin)، هنرمند ازبکستانی ساکن آمریکا، بیش از 500 تصویر پیچیده را بر روی بذرهای گیاهان حک کرده است؛ نقاشی‌هایی مینیاتوری (و شاید بشود گفت «لیلیپوتی») که او عمدتا آن‌ها را به افراد کاملا غریبه که از باغ گیاه‌شناسی نیویورک بازدید می‌کنند هدیه می‌دهد.

فرادید| روند کار سرگئی جیوتین همیشه یکسان است: او به هر داستانی که مردم برای گفتن انتخاب می‌کنند گوش می‌دهد و سپس کارش را روی میز خودش که یک میکروسکوپ و تیغ‌های برش روی آن قرار دارند شروع می‌کند. چند ساعت بعد او دانۀ نقاشی‌شده را به آنها هدیه می‌دهد.

به گزارش فرادید؛ آثار جیوتین بسیار متنوع هستند؛ از تصویر یک آلباتروس بر روی دانه باقلا گرفته تا یک ققنوس بر روی لوبیای قرمز.

درخت زندگی روی یک دانۀ بلوط

جیوتین در دوران کودکی‌اش در ازبکستان شاهد ظرفیت بشر برای تخریب محیط زیست بود. ازبکستان خانۀ دریای آرال است که خشک شدن آن یکی از بزرگترین بلایای زیست محیطی ساخته دست بشر در تاریخ است. آرال که یکی از بزرگترین دریاچه‌های جهان بود، از یک اکوسیستم پر از حیات به چیزی تبدیل شد که خیلی‌ها آن را «یک بیابان انسانی و یک نمونۀ هشداردهنده» نامیده‌اند.

جالب است که کنده‌کاری‌های او آنقدر ظریف هستند که حتی به دانه‌ها آسیب نمی‌رسانند بلکه در عوض، به ریشه‌زدن آن‌ها کمک می‌کنند. بنابراین صاحبان دانه‌ها می‌توانند این آثار شگفت‌انگیز هنری را بکارند و شاهد رشدشان باشند.

روی تخمۀ کدو

دانۀ ذرت

منبع: faradeed-170455

برچسب ها
نسخه اصل مطلب