جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > استاندار قزوین: بیماری کرونا در قزوین در حال کنترل شدن است/ مردم همراهی کنند

استاندار قزوین: بیماری کرونا در قزوین در حال کنترل شدن است/ مردم همراهی کنند

استاندار قزوین: بیماری کرونا در قزوین در حال کنترل شدن است/ مردم همراهی کنند
استاندار قزوین گفت: بر اساس آمارها وضعیت بیماری کرونا در استان کنترل شده و حرکت به سمت کاهش است اما تداوم این وضعیت نیازمند مشارکت مردم در اجرای طرح و ماندن در خانه است.

 جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ظهر چهارشنبه در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد.
هدایت الله جمالی پور در این نشست گفت: آمارها نشان می‌دهد وضعیت بیماری در استان رو به کاهش است و می‌توانیم با ادامه همراهی مردم بیمارستانها را به وضعیت عادی برگردانیم اما لازم است اقدامات پیشگیرانه شدت یابد.
وی گفت: اگر بخواهیم بیمارستانها را خلوت کرده و استراحتی به کادر درمانی بدهیم لازم است همراهی مردم بیشتر شود و اگر خدای ناکرده با کمی بهتر شدن وضعیت بیماری، مردم سهل انگاری و غفلت کنند هزینه‌های بیشتری را متحمل خواهیم شد.

وی گفت: هر گونه غفلت در شرایط جدید و خروج مردم از منزل و بی توجهی به رعایت نکات بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی بدون شک ما را با چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد که شاید نتوانیم پاسخگو باشیم لذا در کنار تمهیدات اندیشیده شده باید شهروندان همچنان محدودیت‌های اعلام شده را رعایت کنند.
جمالی پور بیان کرد: در جلسات تشکیل شده نباید فقط آمار داده شود بلکه لازم است با نقدها و بیان نقاط ضعف و مشکلات دنبال راهکار باشیم تا روند رو به رشدی داشته باشیم.
آمارها توسط دانشگاه علوم پزشکی داده شود
استاندار قزوین تصریح کرد: آمارهای مربوط به تعداد بیماران، بهبود یافتگان و فوتی‌ها فقط باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی و یا سخنگوی ستاد داده شود و سایر مسئولان مجاز به این کار نیستند.
طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۳۰ فروردین ادامه دارد
وی از ادامه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۳۰ فروردین خبر داد و گفت: هیچ تغییری در مصوبات و تصمیمات ستاد کرونا در استان داده نشده و طرح فاصله گذاری تا پایان فروردین هم ادامه خواهد یافت تا در آن زمان تصمیم جدید بگیریم.

رسانه‌ها خوب عمل کردند
استاندار قزوین از حضور مؤثر و عملکرد خوب رسانه‌های استان قزوین تشکر کرد و یادآور شد: بدون کمک رسانه‌های گروهی بویژه صدا و سیما و خبرگزاری‌ها و فعالان سایت فضای مجازی قادر نبودیم به موفقیت برسیم و با تداوم این همکاری امیدواریم کارها با شرایط بهتری پیش برود.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب