جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > خودرو الکتریکی ۱۱۲ سال پیش را ببینید!

خودرو الکتریکی ۱۱۲ سال پیش را ببینید!

یک تصویر باورنکردنی از یک خودرو، زنی را نشان می‌دهد که در حال شارژ یک خودروی الکتریکی در ۱۱۲ سال پیش است.

این عکس‌ها در سال ۱۹۲۲ گرفته شده‌اند و زنی را نشان می‌دهند که کلاه بزرگ و دستکش پوشیده و در یک گاراژ در کنار یک خودروی الکتریکی ایستاده است.

این تصاویر مربوط به یک خودروی الکتریکی بنام کلمبیا ویکتوریا فایتون است(Columbia Electric Victoria Phaeton) که نوعی خودروی الکتریکی است که اولین بار در سال ۱۹۰۵ تولید شد.

ایستگاه در تصویر برای شارژ خودرو است که شاید متفاوت از ایستگاه‌های جدید کنونی به نظر برسد. زن حاضر در تصویر با استفاده از یک کابل بلند، در حال وصل کردن ماشین برای شارژ کردن است.

برخلاف هر شارژر دیگری که امروزه می‌بینید، این مدل دهه ۱۹۲۰ از چیزی به نام یکسوکننده قوسی جیوه‌ای استفاده می‌کرد. یکسوکننده در اوایل دهه ۱۹۰۰ اختراع شد و جریان متناوب از شبکه را به جریان مستقیم تبدیل می‌کرد که برای شارژ باتری‌های خودرو استفاده می‌شد. به عنوان یک مشکل جانبی، یکسوکننده همچنین هر زمان که روشن می‌شد، درخشش آبی وهم انگیزی ایجاد می‌کرد. با این حال، این یک صحنه غیر معمول در خانه‌های آمریکایی‌های ثروتمند نبود. خودروهای الکتریکی وسیله نقلیه انتخابی برای ثروتمندان بودند و بسیار محبوب و گسترده به حساب می‌آمدند.

تا زمانی که این تصویر گرفته شد، دستگاه‌های شارژ معمولا در گاراژهای خصوصی و در قسمت‌های شارژ تجاری بزرگ نصب می‌شدند. محبوبیت این خودروها ادامه داشت تا زمانی که ساخت مدل-T فورد که تقریبا نصف قیمت یک وسیله نقلیه الکتریکی به فروش می‌رسید، محبوبیت این خودروی الکتریکی را کاهش داد. همراه با اختراع موتورهای استارتی و منبع اگزوز، خودروهای بنزینی بر بازار تسلط یافتند تا زمانی که بار دیگر خودروهای الکتریکی ظهور کنند.

62868619_2_11zon

منبع: ایسنا

منبع: faradeed-169828

برچسب ها
نسخه اصل مطلب