جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > افزایش سهمیه ابلاغی کود های فسفاته و پتاسه در گلستان

افزایش سهمیه ابلاغی کود های فسفاته و پتاسه در گلستان

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت :باشروع کشت پائیزه و پراکنش بارندگی مناسب در مناطق آبی و دیم شرایط برای کشت محصولات و میزان مصرف نها‌ده های کشاورزی را مساعد نموده است و همین امر رشد مصرف دو‌گروه کود های فسفاته و‌پتاسه را افزایش داده است.

 مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان تصریح کرد:افزایش سهمیه ابلاغی این نهاده های استراتژیک به منظور افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی ، در ماه اخیر جز برنامه  های اصولی دولت قرار گرفته است و سهمیه کود شیمیایی فسفاته از۲۹۷۵۵تن به۳۳۸۱۳تن و پتاسه از۲۲۷۶۲تن به۲۴۵۰۰تن افزایش یافته است. تا تلاش و زحمات  زارعان و باغداران بی نتیجه  یا با صرفه کم اقتصادی نباشد.
ضیایی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون بیش از۵۰۰۰ تن انواع کود های فسفاته و پتاسه و۸۰۰۰تن کود های ازته در انبار های استان ذخیره سازی شده است و‌حمل و ارسال کودهای شیمیایی از مبادی، پتروشیمی ها و کارخانجات تولید داخل کشور کماکان ادامه دارد تا کشاورزانی که تاکنون نسبت به کشت محصولات زراعی بویژه سیب زمینی و سبزی صیفی اقدام نکرده اند حتی باغداران نیز برای تغذیه زمستانه درختان میوه خود که بهترین زمان وفرصت برای تغذیه و اصلاح خاک محسوب می شود بتوانند کود های  یارانه ای مورد نیاز خود را از کارگزاری های مجاز این شرکت تهیه نمایند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب