جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > سوخو ۳۵ روسیه یا اف۱۵ آمریکا؛ آسمان در مشت کدام جنگنده است؟

سوخو ۳۵ روسیه یا اف۱۵ آمریکا؛ آسمان در مشت کدام جنگنده است؟

بنابر گزارش‌ها سوخو Su-۳۵ تاج بهترین جنگنده را به خود اختصاص داده‌است و همچنین یک سکوی موشکی بسیار توانا و همه کاره در برابر اهداف هوایی و زمینی باقی مانده‌است.

در این گزارش جنگنده آمریکایی F-۱۵ Eagle را با رقیب جدید روسیه برای تاج بهترین جنگنده نسل چهارم، Su-۳۵S "Flanker E" مقایسه خواهیم کرد.

اولی هواپیمایی است که از بسیاری جهات مشخصات یک جنگنده نسل چهارم را به طور تمام و کمال در اختیار دارد. در دهه ۱۹۷۰ معرفی شد، به طور گسترده‌ای به روز شده است تا مطابق با زمان باشد و صدها نفر برای دهه‌ها آن‌ را به خدمت گرفتند.

دومی یک Su-۲۷ Flanker ارتقا یافته است - همتای دوران شوروی F-۱۵ - که اکنون دارای تجهیزات اویونیک و مهمات مدرن شده‌است.

 

F-۱۵ به گونه ای طراحی نشده بود که رادارگریز باشد و اینطور نیست، با سطح مقطع راداری متوسط پنج متر مربع. Su-۳۵ برای مخفی ماندن طراحی شده است و طبق گزارش ها می‌تواند به سطح مقطع راداری بین یک تا سه متر مربع دست یابد. بنابراین Su-۳۵ با سرعت کمتری در رادارها نشان داده می شود، اما سطح مقطع راداری یک متر مربع هنوز می تواند در بردهای نسبتاً طولانی توسط رادارهای مدرن خوب شناسایی شود و از آن در برابر هدف قرار گرفتن توسط موشک های دوربرد محافظت نمی کند.

از نظر بار تسلیحاتی، Su-۳۵ دارای ۱۲ یا بیشتر نقطه سخت برای حمل موشک در مقایسه با تنها ۸ نقطه در F-۱۵C است. این یک مزیت آشکار برای Su-۳۵ است که احتمالاً چندین موشک را در یک زمان شلیک می کند تا احتمال اصابت را افزایش دهد.

5886844

هر دو F-۱۵ و Su-۳۵ موشک های هوا به هوای دوربرد و هدایت شونده رادار دارند: AIM-۱۲۰D (۱۶۰ کیلومتر برد) و K-۷۷M (۲۰۰ کیلومتر برد). این موشک‌ها اساساً در یک کلاس هستند. Su-۳۵ همچنین می تواند موشک R-۳۷M با برد فوق العاده (۳۰۰-۴۰۰ کیلومتر) را شلیک کند، که برای از بین بردن هواپیماهای پشتیبانی آواکس طراحی شده است.

Su-۳۵S می تواند بیش از ۱۷۰۰۰ پوند مهمات را در نقاط سخت خود حمل کند که حداکثر ۱۴ مورد برای حملات هوا به زمین قابل استفاده است. F-۱۵C نمی تواند هیچ کدام را حمل کند. زیرا صرفا یک جنگنده برتر هوایی است.

F-۱۵E Strike Eagle می تواند ۲۳۰۰۰ پوند مهمات حمل کند. Strike Eagle می‌تواند به همان سرعت F-۱۵C پرواز کند و همان سلاح‌های هوا به هوا را حمل کند، اما به دلیل وزن سنگین‌تر، در نبردهای درون محدوده بصری تا حدودی مانور و چابکی کمتری دارد.

منبع: خبر آنلاین

منبع: faradeed-169058

برچسب ها
نسخه اصل مطلب