جستجو
رویداد ایران > استان ها > پویش سراسری جنگلانه و حفظ محیط زیست در شهرستان بختگان فارس

پویش سراسری جنگلانه و حفظ محیط زیست در شهرستان بختگان فارس

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بختگان از اجرای پویش سراسری جنگلانه و حفظ محیط زیست در این شهرستان خبر داد و گفت: این پویش با هدف فرهنگ سازی و برای حفظ و احیای جنگل‌های بختگان برگزار شده است.

سید حسن طباطبایی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بختگان  با بیان اینکه  مهندس آسمند رئیس اداره منابع طبیعی بختگان و جمعی از اعضای انجمن دوستداران طبیعت بختگان در این پویش حضور داشتند افزود: مراسم بذرکاری در قسمتی از ورودی شهر آباده طشک با حضور دوستداران محیط زیست انجام شد.

وی با سپاس و قدردانی  از تمامی دوستانی که دراین پویش حضور داشتند افزود: بذرهای کاشته شده در روزهای پایانی پاییز  و در آغاز زمستان به امید نزول رحمت الهی قطعا در روزهای آغاز سال جدید رشد خواهند کرد و بخشی از پوشش آسیب دیده جنگلهای این شهرستان را ترمیم خواهد کرد.

طباطبایی اضافه کرد: درختکاری و تقویت پوشش گیاهی مهمترین عامل و پیش نیاز حفاظت خاک به عنوان بستر حیات و پیش نیاز تمام فعالیت های تولیدی جوامع بشری است. خاکی که دارای پوشش گیاهی مناسب است با جذب آب مانع ایجاد سیل و فرسایش خاک می‌شود و از طرفی وجود رطوبت و آب کافی در خاک نیز باعث افزایش پوشش گیاهی و حاصلخیزی خاک می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بختگان خاطر نشان کرد:  این مهم تنها با افزایش مشارکت مردمی به‌ واسطه ایجاد مزیت اقتصادی و مشوق دولتی برای فعالیت تولیدی کشاورزی بر روی خاک رخ خواهد داد.

این مقام مسئول پویش جنگلانه را راهکاری مفید برای احیای جنگل های آسیب دیده دانست و گفت: حفظ خاک و درختان در مناطقی  که از پوشش‌های گیاهی متنوع برخوردار بوده و به دلیل تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر با بلایایی چون سیلاب و بارش‌های خارج از فصل و نیز پدیده گرد و غبار روبروست، اهمیت دوچندان دارد.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب