جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > موردی از ابتلا به کرونا در مراکز بهزیستی زنجان گزارش نشده است

موردی از ابتلا به کرونا در مراکز بهزیستی زنجان گزارش نشده است

موردی از ابتلا به کرونا در مراکز بهزیستی زنجان گزارش نشده است
مدیرکل بهزیستی زنجان،گفت: هزار و ۱۰۰ نفر در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان زنجان نگهداری می‌شوند وگزارشی از بیماری کرونا در مراکز بهزیستی گزارش نشده است.

 محمد محمدی قیدار ی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا بهزیستی فعالیت‌های متعددی را انجام داده است.
وی به فعالیت خط تلفن ۱۴۸۰ بهزیستی اشاره کرد و افزود: ساعات کار و ظرفیت کارکنان این مرکز مشاوره در این ایام افزایش یافته و یک هزار و ۵۰۰ تماس با این خط انجام شده است.
محمدی قیداری ادامه داد: خط تلفن ۱۴۸۰ مشاوره بهزیستی نیز در این ایام بسیار فعال است بطوری که پیش از این از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر خدمات دهی می کرد که با افزایش ظرفیت و ساعات کاری تا ۱۲ شب هم استانی ها می توانند در صورت استرس ناشی از این بیماری و سایر مسائل خانوادگی به صورت رایگان از خدمات لازم بهره مند شوند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان، از راه‌اندازی مرکزی برای کاهش مشکلات روحی و روانی ناشی از شیوع ویروس کرونا با هدف غربالگری سیستماتیک خبر داد و گفت: راه‌اندازی این مرکز یک برنامه کشوری بوده است.
محمدی قیدار ی افزود: با شیوع بیماری کرونا، کمیته‌های تخصصی در سازمان بهزیستی تشکیل شده و آموزش‌های لازم به همکاران ارائه شده است.
وی ابراز داشت: هزار و ۱۰۰ نفر در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان زنجان نگهداری می‌شوند وهمه اینها در قرنطینه هستند.
محمدی قیداری افزود: برای تعداد ۶۷۹ نفر از افراد تحت پوشش مراکز توانبخشی به ازای هر نفر ۵۳۰ هزار تومان به حساب مراکز جهت تهیه اقلام بهداشتی و سایر ملزومات کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا و برای مراکز معتادین نیز به تعداد ۳۰۰ نفر و برای هر کمپ پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان واریز شد.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان، گفت: تا کنون مورد مشکوکی در خصوص این بیماری از مراکز بهزیستی استان گزارش نشده است و نزدیک ۵ میلیارد ریال به این مراکز پرداخت شده تا تجهیزات بهداشتی تهیه شود.
محمدی تاکید کرد: بهزیستی ۳۶ دستورالعمل ابلاغی را در مدت زمان شیوع ویروس کرونا که شامل قرنطینه کردن مراکز و عدم پذیرش افراد جدید و ایجاد قرنطینه برای افراد مشکوک بود را عملیاتی کرده و در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان، گفت: مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به حساب معلولان شدید و ضایعات نخاعی هم واریز شد تا بتوانند اقلام بهداشتی مورد نیاز را تهیه کنند و برای ۱۷۸ کودک کار در سطح شهر زنجان نیز پک های بهداشتی حمایتی و آموزشی لازم توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی انجام گرفته است.
محمدی قیداری با بیان اینکه استان زنجان ۱۷۸ کودک کار دارد، افزود: بهزیستی تجهیزات بهداشتی در اختیار این کودکان قرار داده است.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب