جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > تفاهم نامه مشترک بین کمیته امداد و مرکز توسعه حل اختلاف استان گلستان منعقد شد

تفاهم نامه مشترک بین کمیته امداد و مرکز توسعه حل اختلاف استان گلستان منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد امام خمینی(ره) و مرکز توسعه حل اختلاف استان گلستان در راستای توسعه صلح و سازش، تشکیل هیئت‌های صلح و همچنین حمایت حقوقی و قضایی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) به امضا رسید.

عیسی بابایی مدیرکل کمیته امداد استان گلستان ، اظهار کرد: در قالب این تفاهمنامه تلاش می‌شود که از  ظرفیت‌های موجود برای توسعه خدمات اجتماعی، مشاوره قضایی و حقوقی و هدفمند کردن خدمت به خانواده‌های محروم در بعد قضایی و حقوقی استفاده شود.

بابایی با اشاره به تسریع در روند رسیدگی به پرونده های قضایی مددجویان بعنوان یکی از اهداف این تفاهم نامه افزود: ایجاد هیأت صلح ویژه کمیته امداد امام خمینی(ره) بمنظور بررسی اختلافات وخصومات کارکنان، مددجویان ومراجعین این نهاد باهدف ایجاد توافق وصلح وسازش از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

وی ارائه آموزش‌های حقوقی و قضایی به مددجویان وهمچنین اقشار محروم و جامعه هدف را از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه ذکر کرد و افزود: برپایی میزخدمت در کمیته امداد و ادارات سطح استان ، باحضور مسئولان ، قضات و کارشناسان حقوقی نیز باعث کاهش اختلافات بین افراد تحت پوشش کمیته امداد با دیگران و جلوگیری از تشکیل پرونده‌ها دراین زمینه خواهد شد.

احمد جعفری معاون قضایی و رئیس مرکزحل اختلاف استان گلستان نیز گفت : تعامل و هم‌افزایی دادگستری و کمیته امداد در زمینه حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان می‌تواند آثار و برکات ارزشمندی در پی داشته باشد که با تشکیل هیئت‌های صلح، با بهره مندی از ظرفیت خیرین و کمک‌های مردمی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و گشایش از مشکلات این قشر از جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب