جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > همکاری آتش نشانی گرگان و خانه های فرهنگ و سراهای محله جهت پیشبرد طرح دوام

همکاری آتش نشانی گرگان و خانه های فرهنگ و سراهای محله جهت پیشبرد طرح دوام

موسی الرضا صفری رئیس سازمان اعلام کرد: جلسه ای میان مدیران آتش نشانی گرگان و مسئولین خانه های فرهنگ در خصوص همکاری در طرح داوطلبین واکنش اضطراری محلات یا به اختصار دوام برگزار شد.

صفری اظهار داشت: در اکثر حوادث و اتفاقات عامل اصلی نیروی انسانی و فرهنگ ایمنی است که نقش مهم فرهنگ سازی در این زمینه خود نمایی می‌کند و میتوان نتیجه گیری کرد که جهت کاهش حوادث بایستی به فرهنگ ایمنی توجه بیشتری شود و سازمان آتش نشانی جهت بالابردن آگاهی و درک افراد از اصول ایمنی در سطح یک جامعه با همکاری و مشارکت رسانه‌ها و ارگان‌ها و تعامل مستقیم شهروندان با اجرای طرح شهر ایمن قدم برداشته است.

صفری افزود : خانه‌های فرهنگ بعنوان نهادی که با استفاده از پتانسيل‌های موجود در محلات جهت ارائه خدمات عمومی اجتماعی برای شهروندان در راستای تقويت هويت محلي و ارتقاء فرهنگ شهروندی فعالیت دارد می‌تواند نقش بسزایی در راستای تقویت و ایمن‌سازی محلات ایفا نماید.

به گفته وی، طرح خانه های دوام یا داوطلبین واکنش اضطراری محلات که با همکاری شهروندان ساکن در محلات مختلف در مواجهه با حوادث و اقدامات اضطراری قبل،حین و بعد از وقوع حوادث گسترده و بحران ها به صورت محلی و مشارکت محور برنامه ریزی گردید.

صفری در پایان گفت : در جلسات برگزار شده مقرر شد خانه های فرهنگ با برگزاری کلاسهای ایمنی، معرفی و ثبت نام شهروندان در این طرح همکاری نماید.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب