جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > غذای عروس هلندی چیست؟

غذای عروس هلندی چیست؟

عروس هلندی در زبان انگلیسی کاکاتیل (Cockatiel) نامیده می شود و ذاتا متعلق به استرالیا می باشد و هم اکنون در بسیاری از کشور های دنیا می توان نژاد های مختلف از آنها را یافت.

عروس هلندی از خانواده طوطی سانان و یک پرنده بسیار انسان دوست و باهوش است که بعد از مرغ عشق به عنوان دومین پرنده محبوب در سراسر دنیا شناخته شده است، این پرنده به دلیل هوش بالای خود قادر به سوت زدن، بازی با اسباب بازی، انجام چند ترفند، حرف زدن و بازیگوشی می باشد.

عروس هلندی در زبان انگلیسی کاکاتیل (Cockatiel) نامیده می شود و ذاتا متعلق به استرالیا می باشد و هم اکنون در بسیاری از کشور های دنیا می توان نژاد های مختلف از آنها را یافت.

تغذیه عروس هلندی یکی از مهمترین عواملی است که بایست یک پرورش دهنده به آن توجه داشته باشد. در صورتی که غذای نادرستی به این پرنده داده شود احتمال بیماری و حتی مرگ وجود دارد. در این بین یکی از سوالات مهمی که ذهن هر پروش دهنده را درگیر میکند ، چه غذایی به عروس هلندی بدهیم است یا چه غذایی به عروس هلندی ندهیم.

در این مقاله می خواهیم در مورد غذای عروس هلندی اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

غذاهای تقویتی عروس هلندی

از بهترین غذاهای تقویتی عروس هلندی می توان به تمامی دسته ی پروتئین ها اشاره کرد. عروس هلندی بالغ به راحتی می تواند انواع مواد غذایی دارای پروتئین همچون گوشت، مرغ و گوشت بوقلمون را هضم نماید. اگر قصد تقویت پرنده خود را دارید، توجه به پروتئین ها ضروری است.

کربوهیدرات ها نیز تامین انرژی این پرنده پر جنب و جوش را بر عهده دارند. از بهترین کربوهیدرات های تقویتی برای عروس هلندی می توان به لوبیا، ذرت، سیب زمینی و برنج پخته اشاره کرد. توجه کنید که به پرنده تان، ترکیبی جامع و متنوع از غذاها را بدهید و در طول هفته همچون سبزیجات، تنها دو بار به آنها کربوهیدرات بدهید. در انتها نیز برای تقویت بیشتر می توانید از محلول مکمل ویتامین در آب استفاده کنید.

انتخاب ظرف غذای عروس هلندی

توجه به نظم، تمیزی و چیدمان صحیح قفس عروس هلندی ، اهمیت ویژه ای در سرحال بودن این پرنده دارد. این موضوع در مورد ظرف آب و غذای عروس هلندی نیز صادق است. به عنوان مثال، پرنده دوست دارد یکی از میله های قفس آن، نزدیک به ظرف دانه خوری باشد، که بتواند راحت تر غذا بخورد. ضمنا سعی کنید ظرف آبخوری و دانه خوری در کنار یکدیگر باشند.

عروس هلندی در قفس خود نیاز به سه ظرف دارد؛ ابتدا ظرف آبخوری که باید هر روز تمیز و با آب تازه پر شود، دوم ظرف غذا خوری یا دون خوری و سوم ظرف تخمه خوری. سعی کنید محلی را در گوشه قفس برای ظرف دانه خوری انتخاب کنید که به راحتی به وسیله مدفوع پرنده، آلوده نشود.

برای سلامت ظروف و فضای عمومی قفس نیز به شما توصیه می کنیم حداقل هفته ای یک بار قفس پرنده را به صورت کامل تمیز کنید.

غذای بچه عروس هلندی چیست؟

اگر خود عروس هلندی وظیفه بزرگ کردن جوجه اش را بر عهده گرفته باشد، در این صورت خود پرنده مادر غذای هضم شده در چینه دان خود را به دهان جوجه خواهد ریخت و او را تغذیه خواهد کرد، از این طریق غذای عروس هلندی جوجه تامین میشود .

در این مورد کافیست پرورش دهنده غذای کافی در اختیار عروس هلندی مادر قرار دهد. اما اگر پرورش دهنده با استفاده از دستگاه جوجه کشی اقدام به جوجه کشی از تخم های عروس هلندی کرده باشد، در این صورت تغذیه جوجه ها بر عهده پرورش دهنده خواهد بود، غذای جوجه عروس هلندی در این حالت استفاده از سرلاک مناسب است که قبلا توضیح داده شد.

تمامی مواد غذایی اشاره شده در بالا برای تغذیه عروس هلندی ها مناسب هستند. اما در حالت کلی برای تقویت بدن عروس های هلندی می توانید از انواع مواد غذایی دارای پروتئین ، ویتامین ، مواد معدنی و … استفاده کنید.

عروس های هلندی می توانند گوشت مرغ و سایر پرنده های اهلی را به راحتی هضم کنند، گوشت آب پز پرنده ها و حبوبات آب پز شده و تخم مرغ آب پز از جمله منابع سرشار پروتئین هستند. برای تامین ویتامین ها و مواد معدنی کافی باید از انواع میوه ها و سبزیجات تغذیه کنند و پلت ها نیز می توانند سایر ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز بدن آنها را تامین کنند.

منبع: روزیاتو

منبع: faradeed-167955

برچسب ها
نسخه اصل مطلب