جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) ۱۹ مکان زمینی که شبیه سیارات دیگر است

(تصاویر) ۱۹ مکان زمینی که شبیه سیارات دیگر است

در این مقاله، ۱۹ نمونه از عجیب‌ترین و دیدنی‌ترین مکان‌های زمینی را معرفی کرده‌ایم که شاید باور نکنید در کره زمین هستند.

کره زمین پر از عجایب طبیعی و مصنوعی‌ای است که ما را یاد فیلم و سریال‌های علمی‌تخیلی درباره فضا و فضایی‌ها می‌اندازند. این مکان‌های دیدنی به‌گونه‌ای هستند که با دیدن آنها فکر می‌کنید به سیارات دیگر تعلق دارند، اما این‌طور نیست.

در این مقاله، ۱۹ نمونه از عجیب‌ترین و دیدنی‌ترین مکان‌های زمینی را معرفی کرده‌ایم که شاید باور نکنید در کره زمین هستند.

۱. آب‌فشان فلای در نوادا

چشمه منشوری با قطر ۶۰ تا ۹۰ متر بزرگ‌ترین چشمه آبگرم در یلواستون است. این چشمه تقریبا ۳۶ متر عمق دارد و رنگ‌های فوق‌العاده آن به‌خاطر وجود ترموفیل‌هاست.

ترموفیل‌ها موجوداتی هستند که در محیط‌ داغ زندگی می‌کنند. ترموفیل‌هایی که در داغ‌ترین بخش دریاچه زندگی می‌کنند، بی‌رنگ یا زردند و ترموفیل‌های نارنجی، قهوه‌ای و سبز در آب‌های نه‌چندان داغ قرار دارند. این مسئله ترکیب رنگ چشمه منشوری بزرگ را به‌خوبی توضیح می‌دهد.

۳. کوه رنگین‌کمان در پرو

فرورفتگی داناکیل یکی از مکان‌های باورنکردنی روی زمین است که انگار از دل فیلم‌های تخیلی بیرون جهیده است و شباهت زیادی به سیاره زهره دارد.

دمای این منطقه به ۴۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و دروازه جهنم نیز نامیده می‌شود. اسیدسولفوریک و گاز کلر هوای اطراف داناکیل را احاطه کرده‌اند و حوضچه‌های اسید و آب‌فشان‌ها در سراسر این منطقه دیده می‌شوند.

۵. دریاچه هیلیر در استرالیا

بلورهای نمک غول‌پیکری که در غار بلور مکزیک به وجود آمده‌اند، جلوه‌ای فضایی به آن داده‌اند. این بلورها بیش از صدها هزار سال قدمت دارند و همچنان در حال رشدند.

۷. مجتمع مسکونی هابیتات ۶۷ در کانادا

باغ عدن یکی دیگر از ساخته‌های بشر است که حس فرازمینی‌بودن را به بیننده القا می‌کند. این باغ در واقع گلخانه و مرکزی علمی است که هدفش توازن زیست‌محیطی و برابری اجتماعی است.

۹. آبشار زیر دریا در جزیره موریس

باغ خلیج سنگاپور درست شبیه جزیره‌ای فضایی است که در فیلم و سریال‌های تخیلی دیده‌ایم. این باغ که در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد، به‌خوبی هنر باغبانی علمی را به نمایش گذاشته است.

۱۱. سالار د یونی در بولیوی

درختان خون‌سیاوشان یا خون اژدها ظاهری منحصربه‌فرد و شاخه‌هایی شبیه به رگ دارند. درختان این جنگل زیبا که تنها به سقطرا تعلق دارند، جلوه‌ای عجیب و فضایی به این جزیره بخشیده‌اند.

 

۱۳. صخره موج در آریزونا

غارهای وایتومو با وجود کرم‌های شب‌تاب یکی از جاذبه‌های دیدنی محبوب ایسلند هستند. شما می‌توانید سوار بر قایق یا حتی پیاده از این غارها دیدن کنید و از تماشای هزاران کرم شب‌تاب و منظره نورانی‌‌شان لذت ببرید. این موجودات کوچک که همچون ستاره‌ها محیط غار را روشن کرده‌اند، ما را یاد فیلم‌های علمی‌تخیلی می‌اندازند.

۱۵. ساسوسولی در بیابان نامیب

پاموکاله که قلعه پنبه‌ای نیز نامیده می‌شود، یکی از رؤیایی‌ترین مناظر روی کره زمین است. در این منطقه، حوضچه‌های معدنی به چشم می‌خورند که برآمدگی‌های پنبه‌مانندی احاطه‌شان کرده‌اند.

۱۷. غار هان سون دونگ در ویتنام

یکی دیگر از مکان‌های زمینی که شباهت زیادی به مریخ دارد، وادی رم است. این بیابان تقریبا ۷۱۷ کیلومتر مربع را مساحت دارد و در جنوب اردن قرار گرفته است. صخره‌های سنگی و تلماسه‌های سرخ‌رنگ چشم‌اندازی کم‌نظیر به بیابان وادی رم بخشیده‌اند.

۱۹. یخچال طبیعی واتنایوکول در ایسلند

یخچال طبیعی واتنایوکول ایسلند

یخچال طبیعی واتنایوکول با مساحتی بیش از ۸هزار کیلومتر مربع حدود ۸درصد از مساحت ایسلند را تشکیل می‌دهد. زیر این یخچال طبیعی، چند آتشفشان فعال پنهان شده است که به‌گفته زمین‌شناسان، تا ۵۰ سال دیگر فوران می‌کنند.

چیزی که باعث حضور واتنایوکول در فهرست مکان‌های فرازمینی می‌شود، غارهای یخی آن است که منظره‌ای جادویی دارند.

منبع: سایت چطور

منبع: faradeed-167819

برچسب ها
نسخه اصل مطلب