جستجو
رویداد ایران > رویداد > (تصاویر) یک «کلبۀ درختی» مدرن و جذاب در مازندران

(تصاویر) یک «کلبۀ درختی» مدرن و جذاب در مازندران

داشتن یک خانۀ درختی آرزویی است که احتمالا خیلی از ما از کودکی دربارۀ آن خیالپردازی کرده‌ایم. زندگی بالای سطح زمین و در لابه لای شاخ و برگ درختان، احساس فوق‌العاده‌ای از ماجراجویی و نشاط را برای همۀ ما تداعی می‌کند.

فرادید| یکی از نمونه‌های مدرن و جذاب کلبه‌های درختی، موردی است که یک استودیوی معماری ایرانی در روستای وازک از توابع شهر رویان در استان مازندران طراحی و اجرا کرده است.

به گزارش فرادید؛ هدف از اجرای این طرح افزودن یک فضای جدید سکونت به یک ویلای از قبل موجود بود. کارفرمای پروژه می‌خواست در حیاط ویلا فضای تازه‌ای برای استراحت ساخته شود که چشم‌انداز دلپذیر و زیبایی نیز داشته باشد.

فضای سطح اول شامل یک تراس سرپوشیده است که در آنجا ساکنان می‌توانند از صرف ناهار بین شاخ و برگ درختان لذت ببرند. سطح دوم نیز شامل یک فضای نشیمن اصلی با اجاق گاز هیزمی است که یک توالت کوچک نیز در آن وجود دارد.

این خانه درختی از درون و بیرون با چوب تیره رنگی پوشیده شده است تا ترکیب بهتری با محیط طبیعی اطرافش ایجاد کند. به علاوه معماران در طراحی فرم بنا از سطوح شکسته و شیب‌دار استفاده کردند تا به گفتۀ خودشان به این وسیله خطوط طبیعی درختان را تداعی کنند و همچنین شکل کلبۀ درختی را به شکل و شمایل معمول خانه‌های روستایی نزدیک کنند.

منبع: faradeed-167112

برچسب ها
نسخه اصل مطلب