جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > (عکس) پهپاد کرار مسلح به کدام موشک شد؟

(عکس) پهپاد کرار مسلح به کدام موشک شد؟

سامانه پدافندی رسول در لبه فناوری و تکنولوژی پدافندی روز دنیا قرار دارد. در مسئله دفاع از کشور پدافند هوایی در اولویت نخست اهمیت قرار دارد و بدین جهت این نیرو باید از پیشرفته ترین تجهیزات در سطح دنیا برخوردار باشد.

گروه‌های پروازی پهپاد کرار رهگیر مسلح به موشک هوا به هوای مجید در روزهای گذشته با حضور سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش به مناطق پدافند هوایی ملحق شدند.

پهپاد کرار رهگیر مسلح به موشک مجید تحت عنوان طرح «رسول» حاصل همکاری و هم‌افزایی وزارت دفاع و نیروی پدافند هوایی ارتش است که می‌تواند با هزینه بسیار کمتر از هواپیماهای با سرنشین شکاری، عملیات رهگیری و انهدام هواگردهای متخاصم را به انجام برساند

موشک پدافندی مجید که برای هدف قرار دادن اهداف در طرح رسول استفاده شده؛ به دو صورت حرارتی و تصویری هدف را ردگیری و دنبال می‌کند و یک دستاورد کاملا بومی است.

پهپاد کرار مسلح به موشک مجید در رزمایش پهپادی ارتش در مهرماه سال جاری با موفقیت هدف واگذاری را مورد اصابت قرار داد.

با الحاق پهپادهای طرح رسول به یگان‌های پدافندی در سطح کشور، بخش عمده‌ای از عملیات پدافند هوا پایه به‌صورت تاکتیکی و در هر موقعیت جغرافیایی و با هزینه بسیار پایین‌تر نسبت به استفاده از هواپیماهای با سرنشین و با درصد خطر کمتر انجام می‌شود.

ماموریت سامانه پدافندی رسول؛ رهگیری و انهدام هواگردهای متخاصم

امیر سرتیپ دوم عباس عظیمی فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب کشور در حاشیه آئین الحاق پهپادهای کرار به منطقه پدافندهوایی شمالغرب ارتش به ویژگی های این پهپاد اشاره و اظهار کرد: پهپاد کرار رهگیر مسلح به موشک مجید تحت عنوان طرح رسول حاصل همکاری و هم‌افزایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح و نیروی پدافند هوایی ارتش است که می‌تواند با هزینه بسیار کمتر از هواپیماهای با سرنشین شکاری، عملیات رهگیری و انهدام هواگردهای متخاصم را به انجام رساند.

وی افزود: موشک پدافندی مجید که برای هدف قرار دادن اهداف در طرح رسول استفاده شده است به دو صورت حرارتی و تصویری هدف را رهگیری و دنبال می‌کند و یک دستاورد کاملا بومی است، پهپاد کرار مسلح به موشک مجید در رزمایش پهپادی ارتش در مهرماه سال جاری با موفقیت هدف واگذاری را منهدم کرد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب، افزایش عمق دفاعی، ارتقای ظرفیت پدافند تاکتیکی، انعطاف تغییر فضای درگیری پدافند از سکوی زمینی به سکوی هوایی، صرفه‌جویی در اقتصاد دفاعی و افزایش قابلیت تحرک و جابجایی مؤلفه‌های توان رزم پدافندی از دیگر ویژگی های کرار عنوان کرد.

منبع: فارس

منبع: faradeed-166299

برچسب ها
نسخه اصل مطلب