جستجو
رویداد ایران > استان ها > امسال 9235 پرونده به تعزیرات فارس ارجاع شده است

مدیرکل صمت فارس:

امسال 9235 پرونده به تعزیرات فارس ارجاع شده است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس اعلام کرد که طی هشت ماهه امسال، بالغ بر 79 هزار فقره بازرسی انجام و 9253 پرونده به ارزش بیش از 1000 میلیارد تومان تشکیل و به تعزیرات ارجاع شده است.

حمیدرضا ایزدی در جلسه کارگروه تنظیم بازار و شورای آرد و نان فارس که با حضور محسن کوشش تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و مسئولان ارشد استانی برگزار شد، گفت: در فارس ۵۶۷ اتحادیه صنفی، بیش از ۲۱۵ هزار واحد صنفی و ۳۶۰ شعبه فروشگاه زنجیره‌ای و ۱۶۴ شرکت پخش که در مجموع با  ۵۶۰ هزار نفر اشتغال نیروی انسانی فعالیت دارند.

ایزدی در خصوص بازرسی از بازار در فارس افزود: از ابتدای امسال تاکنون هفتادو نه هزار ۱۵۱ فقره بازرسی توسط همکاران بازرس صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاههای ذی ربط انجام شده که ماحصل آن تشکیل ۹ هزارو ۲۵۳ پرونده به ارزش بیش از یک هزار میلیارد تومان بوده که به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی همچنین در خصوص بازرسی قاچاق کالا در فارس اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون هفت هزار و 366 بازرسی با ۱۳۸ فقره پرونده و صورتجلسه قاچاق با ارزش ریالی ۳۷ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات ومراجع قانونی ارسال شد.

مدیرکل صمت فارس با اشاره به طرح هفت واره ویژه این استان که به همت و با همکاری شماری از دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های خصوصی عملیاتی شده است، گفت: براساس این طرح، در ۷ گروه، کالاهایی با کمترین قیمت و اعمال تخفیف در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

ایزدی خاطرنشان کرد که در این طرح هماهنگی‌هایی برای عرضه کالاهای مورد نیاز شهروندان با ۶۰۰ فروشگاه انجام شده است و به دنبال افزایش تعداد فروشگاه‌ها هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین گفت: گشت‌های مشترک در استان فارس باهمکاری اداره کل صمت تعزیرات، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف و بسیج اصناف انجام می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب