جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > فوری/ اولین خودروی برقی تولید داخل رونمایی شد+ عکس

فوری/ اولین خودروی برقی تولید داخل رونمایی شد+ عکس

اقتصادنیوز: وزیر صمت در مراسم رونمایی از نخستین خودروی تمام برقی تولید داخل با پلاک ملی و تحویل تاکسِی‌های برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور، گفت: یکی از مهمترین مزیت‌های خودروهای برقی را تنوع استفاده از سوخت و همچنین استفاده از انرژی‌های سبز در کنار مزیت کاهش مصرف سوخت و انرژی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ظهر امروز یکی از شرکت‌های خودروساز در مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون صنایع حمل‌ونقل این وزارتخانه، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، شهردار تهران و سایر مسئولان مراسم رونمایی از نخستین خودروی تمام برقی تولید داخل با پلاک ملی را برگزار کرد.

در این مراسم، ۸۸ دستگاه آریزو ۵ ev که اولین سری تحویل این خودروهاست، به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور و حوزه تاکسیران کشور تزریق شد.

  علی‌آبادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مرحله آزمایش هستیم و همه این خودروها به صورت آزمایشی تولید و وارد چرخه حمل‌ونقل می‌شوند  و با استان تهران آغاز شده تا اطلاعات مورد نیاز در این حوزه به تکامل برسد و بدانیم متناسب با کدام اقلیم و شرایط کشور، چه خودروهای برقی متناسب هستند؛ بنابراین با صبوری بایستی رفتار متفاوت خودروهای برقی را مورد بررسی قرار دهیم تا به اطلاعات دقیق و جامع در این حوزه دسترسی پیدا کنیم و بتوانیم خودروی برقی متناسب با فضا، شرایط، امکانات و... را تولید کنیم.

۸۸ خودروی تمام برقی به تاکسیرانی تحویل داده شد

منبع: eghtesadnews-615029

برچسب ها
نسخه اصل مطلب