جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > ایران باید به دنبال دستاوردهای نظامی روسیه باشد؛ دیگر نمی‌شود ایران و روسیه را با اتهام همکاری نظامی به چالش کشید

ایران باید به دنبال دستاوردهای نظامی روسیه باشد؛ دیگر نمی‌شود ایران و روسیه را با اتهام همکاری نظامی به چالش کشید

یک نماینده سابق مجلس می‌گوید: ایران باید به دنبال دستاوردهای نظامی روسیه باشد و با توجه به بی‌نظمی و آنارشی که شکل گرفته دیگر نمی‌شود ایران و روسیه را با اتهام همکاری نظامی به چالش کشید.

محسن برهانی- سفر نادر پوتین به خاورمیانه و میزبانی‌اش از ابراهیم رییسی در مسکو، گمانه‌زنی‌ها در باب چرایی فعل و انفعال‌های اخیر روسیه را افزایش داد. بالاخص به واسطه همصدایی قابل تامل کرملین با حماس که موجبات واگرایی رابطه مسکو و تل‌آویو شد.

گروهی بر این باورند که پوتین تلاش دارد از بحران و پس‌لرزه‌های جنگ غزه بهره‌مند شود و با لحاظ کردن خشم و نگرانی‌های امنیتی ایران و بازیگران عرب از مواضع غرب، زمینه را برای همگرایی تازه در راستای منافع خود هموار کند. در همین راستا فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم بر این باور است که پوتین از یک طرف به دنبال انحراف افکار عمومی از جنگ اوکراین است و از منظری دیگر تلاش دارد تا در عصر نوین جهانی، صف‌آرایی تازه‌ای را تعریف کند.

به گزارش اعتماد، بخش هایی از این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

 

 

منبع: etemadonline-643936

برچسب ها
نسخه اصل مطلب