جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > (عکس) فونیکس تیگو 7 پرومکس به‌صورت رسمی رونمایی شد؛ جایگزین تیگو 8 پرو

(عکس) فونیکس تیگو 7 پرومکس به‌صورت رسمی رونمایی شد؛ جایگزین تیگو 8 پرو

مشخصات فنی تیگو 7 پرومکس با تیگو 8 پرو مشابه هستند. بنابراین زیر کاپوت این خودرو نیز پیشرانه 1.6 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت قرار دارد. این پیشرانه حداکثر 197 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند.

مدیران خودرو در شب پنجشنبه، هفدهم آذر 1402، به‌صورت رسمی از فونیکس تیگو 7 پرومکس رونمایی کرد. براساس شنیده‌ها، قرار است این خودرو جانشین تیگو 8 پرو در خط تولید مدیران خودرو شود. تولید تیگو 8 پرو از مدتی پیش به‌دلیل عدم صرفه اقتصادی متوقف شده بود.

  • علاوه بر ارتقا مشخصات فنی، امکانات رفاهی و ایمنی تیگو 7 پرومکس در مقایسه با تیگو 7 پرو افزایش یافته‌اند. این خودرو به دستیارهای رانندگی نیمه خودران مجهز شده است. همچنین سیستم صوتی سونی را در این خودرو خواهید دید.

    شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، کلاسترهای دوگانه دیجیتال، سیستم کمک به حرکت در سربالایی و کنترل سرعت در سرازیری، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سقف پانوراما به همراه سانروف و درب صندوق برقی ازجمله تجهیزات دیگر نسخه پرومکس هستند.

    قیمت نسخه پرومکس از تیگو هفت هنوز اعلام نشده است اما انتظار داریم این خودرو در محدوده قیمتی نزدیک به تیگو 8 پرو به فروش برسد. بنابراین باید انتظار اعلام رقمی در حدود 1.8 میلیارد تومان را برای این خودرو داشته باشیم.

    در حاشیه مراسم رونمایی از تیگو 7 پرومکس، توجه خبرنگاران به آریزو 8 نیز جلب شد. این خودرو بزرگ‌ترین و مجهزترین سدان چری است که به‌زودی و با برند فونیکس به بازار ایران عرضه خواهد شد.

    در شرایطی که حضور خودروهایی همچون هیوندای سوناتا و کیا اپتیما در ایران امکان‌پذیر نیست، آریزو 8 می‌تواند گزینه جایگزین برای علاقه‌مندان به خودروهای سدان باشد.

    منبع: دیجیاتو

    منبع: faradeed-165547

    برچسب ها
    نسخه اصل مطلب