جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > گران‌ترین خانه‌های تهران در کدام منطقه قرار گرفته است؟ /محبوب‌ترین منطقه پایتخت کجاست؟+ نمودار

گران‌ترین خانه‌های تهران در کدام منطقه قرار گرفته است؟ /محبوب‌ترین منطقه پایتخت کجاست؟+ نمودار

اقتصادنیوز: گزارش جدید بانک مرکزی درباره وضعیت مسکن پایتخت منتشر شد. در این گزارش مناطق یک و سه گران‌ترین مناطق تهران معرفی شدند.

به گزارش اقتصادنیوز، بانک مرکزی گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان 1402 را منشر کرد. یکی از مواردی که در این گزارش به آن پرداخته شده قیمت و تعداد معاملات مسکن به تفکیک مناطق 22 گانه شهر تهران است. تغییر قیمت و تعداد معاملات واحدهای در مناطق می‌تواند رونق یا افول بازار مسکن در این مناطق را نشان دهد. مطابق آمار بانک مرکزی در آبان سال جاری 3 هزار و 593 فقره واحد مسکونی در شهر تهران با متوسط قیمت 75 میلیون و 770 هزار تومان برای هر متر مربع معامله شده است. منطقه 5 تهران در تعداد معاملات واحدهای مسکونی در ماه آبان رکورددار تهران بوده است. 

 

منطقه 5 پر اقبال‌ترین منطقه تهران برای خرید مسکن در آبان 

اکوایران در این باره نوشت: به گزارش بانک مرکزی بیشترین تعداد معاملات واحدهای مسکونی در منطقه 5 معامله شده است. در این منطقه که در شمال غرب تهران واقع شده 528 فقره معامله مسکونی در آبان معامله شده است. پس از این منطقه مناطق 10 و 2 نیز تعداد معاملات بالایی داشته‌اند. 

 از سوی دیگر کمترین واحدهای مسکونی در مناطق 20 و 19 و 22 معامله شده است. منطقه 20 تهران که جنوبی‌ترین محله‌های تهران را در بر می‌گیرد، در ماه آبان تنها 33 فقره معامله انجام شده است. 

 همچنین مقایسه تعداد معاملات نسبت به مهر نشان می‌دهد اقبال نسبت به مناطق مرکزی و جنوبی تهران افزایش یافته است.

منبع: eghtesadnews-614551

برچسب ها
نسخه اصل مطلب