جستجو
رویداد ایران > استان ها > مقدمات انتقال برخی مشاغل مزاحم از شیراز آماده می‌شود

مقدمات انتقال برخی مشاغل مزاحم از شیراز آماده می‌شود

با امضای تفاهم‌نامه چندجانبه شهرداری، اتاق اصناف، سرمایه‌گذار و اتحادیه‌های سنگ فروشان، تعمیرگاه‌های ماشین‌آلات سبک و سنگین، درب و پنجره سازان آلومینیوم و آهن، مقدمات انتقال و ساماندهی این صنوف در یک بازه زمانی مشخص به خارج از سطح شهر و در سایت‌های موردنظر در دستور کار قرار گرفت.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: امضای تفاهم‌نامه مطلع آغاز فعالیتی بزرگ در کلان شیراز برای ساماندهی و انتقال مشاغل مزاحم شهری است.

محمدتقی تذروی افزود: امیدواریم ساماندهی این چند رسته شغلی مزاحم با اتحاد و همدلی ایجادشده در بازه زمانی مشخص انجام و حلاوت آن نصیب شهروندان شیراز شود.

عضو و رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شیراز نیز با قدردانی از اقدمات انجام شده برای انتقال برخی مشاغل از محیط شهری توسط سازمان مرتبط در شهرداری، گفت : امضای تفاهم‌نامه چندجانبه آغاز حرکت بزرگی است تا مشاغل مزاحم شهری با سرعت بیشتری ساماندهی شوند.

مسعود زارعی با قدردانی از همراهی سرمایه‌گذاران در این خصوص گفت: انتظار داریم با حمایت و همراهی استانداری، فرمانداری و دستگاه‌های خدمات رسان و دیگر دستگاه‌های متولی شهری و استانی این حرکت ارزشمند به تعیین تکلیف و ساماندهی تمامی مشاغل و صنایع مزاحم موجود در شهر شیراز منجر شود.

سید عبدالهادی خسروفرد، رئیس اتاق اصناف استان فارس با مثبت ارزیابی کردن تعامل ایجادشده و پیگیری‌های شهرداری شیراز، گفت: تلاش می‌کنیم در آینده نزدیک کلنگ آغاز عملیات اجرایی یکی از شهرک‌های مرتبط با تفاهم‌نامه به زمین زده شود.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز گفت: شهرداری با عنایت به تکلیف قانونی و مطالبه شهروندان به ساماندهی و انتقال مشاغل مزاحم شهری اصرار و از آن حمایت می‌کند.

غلامرضا غلامی بابیان اینکه شهرداری یکی از ارکان ساماندهی مشاغل مزاحم شهری است، اضافه کرد: شهرداری با حمایت شورای اسلامی شهر تا پایان ساماندهی و انتقال مشاغل مشخص‌شده در کنار سایر متولیان است و پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز نیز گفت: در مدت اخیر مشکلات و موانع هریک از سایت‌های ساماندهی مشاغل و صنایع مزاحم و آلاینده شناسایی و رفع این مشکلات در دستور کار سازمان قرارگرفته است.

شفیعی با اشاره به تاکیدات و حمایت‌های شهردار شیراز در خصوص اجرای این برنامه، افزود: ایجاد همدلی و تعامل بین دستگاهی منجر به هم‌افزایی اتاق اصناف، اتحادیه‌ها، سرمایه‌گذاران و شهرداری گردیده و برای آغاز عملیات واگذاری زمین و احداث سایت تفاهم‌نامه‌ای چهارجانبه تهیه و تنظیم شد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری گفت: در تفاهم‌نامه منعقدشده به جزئیات کامل و زمان‌بندی مشخص از واگذاری زمین، شرح وظایف متولیان تا فرهنگ‌سازی توجه شده و پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

شفیعی گفت: بر اساس مطالبات به‌حق شهروندان و پرونده‌های مطروحه در کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، شهرک سنگ جهت صنف سنگ‌برها و سنگ فروشان و سایت ساماندهی و انتقال صنف تعمیرگاه‌های ماشین‌آلات سبک و سنگین که هم‌اکنون در خیابان یقطین فعال هستند، صنف درب و پنجره سازان آلومینیوم و آهن، در خارج از محدوده شهر برای انتقال اصناف مرتبط پیش‌بینی‌شده که با امضای این تفاهم ساماندهی و همکاری همه‌جانبه، برنامه انتقال عملیاتی‌تر و سرعت خواهد گرفت.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب