hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی پاشا رستمی بازیگر نقش امیر در سریال دفتر یاداشت

بیوگرافی پاشا رستمی بازیگر نقش امیر در سریال دفتر یاداشت

بیوگرافی پاشا رستمی را با اطلاعاتی از همسر، پدر و مادر، سن، شماره تلفن، اینستاگرام، اصالت، مصاحبه معرفی فیلم ها و آثار وی را با عکس آورده ایم.

پاشا رستمی(Pasha Rostami) بازیگر ایرانی است که در جدیدترین اثرش در شبکه نمایش خانگی با نقش امیر  در سریال دفتر یاداشت به کارگردانی کیارش اسدی زاده خوش می درخشد.

 پاشا بازیگری را با تئاتر شروع کرد و اولین بار در سن 23 سالگی با سریال اغما به کارگردانی سیروس مقدم وارد قاب تلویزیون شد اما در سال ۱۳۹۷با نقش حامد شریف در سریال لحظه گرگ و میش به کارگردانی همایون اسعدیان به شهرت رسید.

این بازیگر در فیلم و سریال های چون «همه بچه های من»، «خسته دلان»، «طبقه سوم»،«آب پریا»، «برف بی صدا می بارد»،و... نقش آفرینی داشته است.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیوگرافی پاشا رستمی و همسرش را به همراه اطلاعاتی از خانواده، سن، قد و وزن، آدرس اینستاگرام، فیلم و سریال های او را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم:

پاشا رستمی
 پاشا رستمی

 مشخصات پاشا رستمی

مشخصات فردی

نام کامل

پاشا رستمی

تاریخ تولد

۲۷ تیر ۱۳۶۳

محل تولد

تهران

شغل

بازیگر

نماد ماه تولد

سرطان

مشخصات فیزیکی

قد

181 سانتی متر

وزن

حدود 80 کیلو

رنگ چشم

قهوه ای

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات تحصیلی

رشته تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی

مدرک

کارشناس

بهترین آثار

نام اثر

نقش

سال

سریال گرگ و میش

حامد شریف

1397

پاشا رستمی
پاشا رستمی

 بیوگرافی کامل پاشا رستمی

کودکی و اوایل زندگی

 پاشا رستمی روز چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۶۳ مصادف با 18 ژولای سال 1984 میلادی و 19 شوال سال 1404 هجری قمری در تهران به دنیا آمد. سن پاشا رستمی 39 سال سن دارد.نماد ماه تولد پاشا، سرطان است و متولدین تیرماه افرادی شکیبا، محافظه کار، وسواسی و مهربان هستند.

قد پاشا رستمی 1.81 متر است و حدود 80 کیلو وزن دارد.از دیگر مشخصات ظاهری این بازیگر می توان به موی مشکی، چشم قهوه ای و راست دست بودن اشاره کرد.همچنین اطلاعاتی از شماره پاشا رستمی موجود نیست.

 پاشا رستمی
کودکی پاشا رستمی 

 خانواده

خانواده پاشا رستمی مشخص نیست چند نفره است.اطلاعاتی از پدر و مادر پاشا رستمی، تعداد خواهر و برادر و حتی این که وی فرزند چندم خانواده می باشد در دسترس نیست.

تحصیلات

تحصیلات پاشا رستمی در مقطع کارشناس در رشته مهندسی کشاورزی است.

شروع فعالیت

شروع فعالیت پاشا رستمی در بازیگری با تئاتر شروع شد و  اولین بار در سال ۱۳۸۶ در سن 23 سالگی با سریال «اغما» وارد قاب تلویزیون شد اما در سال ۱۳۹۷ با سریال لحظه گرگ و میش به کارگردانی همایون اسعدیان با نقش حامد شریف به شهرت رسید.او مدتی نیز زبان انگلیسی تدریس می کرد.

کلاس های بازیگری

کلاس های بازیگری پاشا رستمی با حضور در دوره بازیگری امین تارخ در سال 1381 در سن 18 سالگی سپری شد.

 پاشا رستمی
 پاشا رستمی در کلاس های امین تارخ

 علایق و تفریحات

پاشا رستمی به ورزش اسکی و فوتبال بسیار علاقه مند است و به طور روزانه پیاده‌روی و ورزش می‌کند. در روز چندین ساعت کتاب می‌خواند و اوقات فراغتش را با دوستانش می‌گذراند.

پاشا رستمی و همسرش

پاشا رستمی و همسرش، عکس پاشا رستمی و همسر واقعی اش، پاشا رستمی و همسرش و فرزندش، عکس های پاشا رستمی و همسرش و... از مواردی است که مخاطبان به دنبال اطلاعاتی در این زمینه هستند.پاشا رستمی هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد ولی با این حال در یک لایو اینستاگرامی اعلام کرد تابحال عاشق شده است.

پاشا رستمی در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

pasharo

وبسایت

ویکی پدیا پاشا رستمی

اینستاگرام پاشا رستمی

اینستاگرام پاشا رستمی که با عبارتی چون پاشا رستمی اینستا نیز جست و جو شده است به آدرس pasharo است که 53.3 هزار فالور دارد، 843 صفحه را دنبال می کند و تاکنون 122 پست بارگذاری کرده است.بازیگرانی چون هوتن شکیبا، پریناز ایزدیار و طناز طباطبایی صفحه وی را دنبال می کنند.


 پاشا رستمی
اینستاگرام پاشا رستمی

 فیلم های پاشا رستمی

همه بچه‌های من

همه بچه‌های من یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی و نویسندگی مرضیه برومند محصول سال ۱۳۸۷ است که در آن بازیگرانی چون مهرانه مهین ترابی، امیرحسین صدیق، رامین ناصرنصیر، ستاره پسیانی، علیرضا خمسه و..در آن به ایفای نقش پرداختند.پاشا رستمی در سریال همه بچه‌های من نقش نیما را به عهده داشت.

لحظه گرگ و میش

لحظه گرگ و میش یک مجموعه تلویزیونی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی همایون اسعدیان محصول سال 1397 است.پاشا رستمی در سریال لحظه گرگ و میش با نقش حامد شریف در سن 34 سالگی به شهرت رسید و با المیرا دهقانی، فاطمه گودرزی، علیرضا کمالی، شهره سلطانی و ..هم بازی شد.

پاشا رستمی در سریال لحظه گرگ و میش
پاشا رستمی و المیرا دهقانی در لحظه گرگ و میش
پاشا رستمی در سریال لحظه گرگ و میش
پاشا رستمی و علیرضا کمالی در سریال لحظه گرگ و میش
پاشا رستمی در سریال لحظه گرگ و میش
عکس پاشا رستمی در سریال لحظه گرگ و میش

 برف بی صدا می‌بارد 

برف بی صدا می‌بارد، یک سریال تلویزیونی در ژانر درام اجتماعی  به کارگردانی پوریا آذربایجانی است.پاشا رستمی در برف بی صدا می بارد در نقش احمد سنایی با الیکا عبدالرزاقی، پوریا پورسرخ، پوریا شکیبایی، فرهاد آئیش، آتیلا پسیانی، مینا وحید هم بازی شد.

پاشا رستمی در برف بی صدا می بارد
پاشا رستمی در سریال برف بی صدا می بارد

دفتر یادداشت

دفتر یادداشت نام یک مجموعهٔ در شبکه نمایش خانگی در ژانر کمدی و جنایی به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده است.رضا عطاران، حسن معجونی، مینا ساداتی، داریوش کاردان، آزیتا حاجیان، کاظم سیاحی، زهرا داوودنژاد و سوگل خلیق از جمله بازیگران این مجموعه هستند.پاشا رستمی در سریال دفتر یادداشت نقش امیر را به عهده دارد.

لیست آثار پاشا رستمی

نام

سال

توضیحات

اغماء

1386

نقش حمید
کارگردان: سیروس مقدم
بازیگران: امین تارخ، حامد کمیلی

همه بچه های من

1387

نقش نیما
کارگردان: مرضیه برومند
بازیگران: مهرانه مهین ترابی، امیرحسین صدیق

خسته دلان

1388

کارگردان: سیروس الوند
بازیگران: کوروش تهامی، آناهیتا نعمتی

طبقه سوم

1388

کارگردان: بیژن میرباقری 
بازیگران:  مهناز افشار، پگاه آهنگرانی

آب پریا

1389

نقش عماد
کارگردان: مرضیه برومند
بازیگران: سحر دولتشاهی، بهناز جعفری

لحظه گرگ و میش

1397

نقش حامد
کارگردان: همایون اسعدیان
بازیگران: المیرا دهقانی، فاطمه گودرزی

برف بی صدا می بارد

1400

نقش احمد سنایی
کارگردان: پوریا آذربایجانی
بازیگران:  الیکا عبدالرزاقی، پوریا پورسرخ

سوم ماه می

1401

ایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌ناظرزاده ‌کرمانی
کارگردان: سعید ‌حسنلو
بازیگران: مجتبی ‌پیرزاده، الهه ‌افشاری

دفتر یادداشت

1402

نقش امیر
کارگردان: کیارش اسدی زاده
بازیگران: سوگل خلیق، مینا ساداتی

 پاشا رستمی
پاشا رستمی

11 حقیقت جالب درباره پاشا رستمی

  1.  پاشا رستمی در آب پریا نقش پریا را به عهده داشت.
  2.  پاشا رستمی در خندوانه به همراه بازیگرانی چون الیکا عبدالرزاقی، پوریا شکیبایی و مریم شیرازی حضور داشت.
  3. پاشا رستمی و المیرا دهقانی در خندوانه با هم حضور نداشتند.
  4. صفحه اینستاگرام پاشار رستمی تیک آبی ندارد.
  5. در سال ۱۳۸۱همزمان با ورود به دانشگاه ، دوره بازیگری را در کلاس های «امین تارخ» گذراند.
  6. بعد از تجربه های موفق با تئاتر، مدتی به کشور کانادا مهاجرت و در استان انتاریو زندگی جدیدی را کنار تحصیل آغاز کرد و در عرصه تبلیغات و تیزرسازی هم مشغول بود.
  7. از نوجوانی به زبان انگلیسی علاقه داشت تا اینکه بعد از بازگشت از کانادا مدتی زبان انگلیسی تدریس می کرد.
  8. پاشا به زبان فرانسه هم تسلط دارد.
  9. ملاکش برای انتخاب نقش؛ فیلمنامه و عوامل هستند.
  10.  تئاتر جزو ترجیحات است زیرا نظم و انضباطی دارد که با روحیه او سازگار است.
  11. در یکی از مهمترین و معتبرترین مدارس کانادا ، فیلمسازی با گرایش کارگردانی و تهیه کنندگی خواند و مدرسه بازیگریش زیر نظر روتنبرگ بود.
 پاشا رستمی
عکس های پاشا رستمی در اینستاگرام

 مصاحبه پاشا رستمی

مصاحبه پاشا رستمی به صورت متنی و گفت و گوی تصویری بسیار کم و جود دارد و در ادامه یکی از مصاحبه های قدیمی وی را با روزنامه جام جم می خوانید:

آقای رستمی شما متولد سال ۶۳ و خانم دهقانی متولد ۷۰ هستند. طبیعتا آقای رستمی باید خاطراتی از جنگ داشته باشند و خانم دهقانی هیچ تصویری از سال های جنگ ‌نداشته باشند. با این پیش ‌زمینه، برخوردتان با این فضا چطور بود؟

در مورد این‌که چیزی از دهه شصت یادم هست یا نه، باید بگویم که قطعا یادم است. زمانی که جنگ تمام شد من پنج داشتم. درست است که آن دوران برایم قدری مبهم است، اما پناهگاه رفتن‌ها و اتفاقاتی از این دست را به یاد دارم. عکس‌های آن دوران، خاطرات جوانی افرادی، چون پسرعمه‌ها و پسردایی‌هایم... از آن‌ها پرسیدم که آدم‌ها در آن دوران چطور با هم ارتباط برقرار می‌کردند، وارد رابطه و بعد جدا می‌شدند. یکی از انتقاداتی که می‌بینم در فضای مجازی نسبت به سریال مطرح می‌شود، این است که می‌گویند دهه شصت این‌طوری نبود. اتفاقا من می‌گویم که دهه شصت دقیقا همین‌طوری بود و در آن دوره هم آدم‌ها عاشق می‌شدند و تچربه عشق را داشتند. . همه آدم‌ها در تمام دوران عاشق می‌شوند و غم و خوشحالی و خوشبختی و... را تجربه می‌کنند.

شخصیت های قصه و در کل سرگذشت خانواده وحدت را چقدر نمادین می‌ دانید؟ چون در همان سال‌ های جنگ تقریبا همه‌ جور اتفاقی برایشان رخ می‌ دهد؛ یک پسرشان شهید یا مفقود الاثر یا اسیر می‌ شود و پسر دیگر نیز جانباز. این قضیه، ماجرا را تا حدی غلو شده نمی ‌کند؟

به نظر من هم اتفاق نمادینی در کار نبود؛ حتی در سریال دیدیم وقتی یوسف از جبهه برگشت، هنوز آدم نشده بود! او تغییر کرده است، اما برای خودش و نه دیگران. من نقش یوسف را خیلی دوست دارم و اتفاقا مخاطبان هم دوستش دارند. نمود این قضیه را در خانواده‌ها هم می‌بینیم که خیلی وقت‌ها خواهر و برادر‌های یک خانواده شبیه هم نیستند و در مواجهه با اتفاقات، تصمیمات متفاوتی می‌گیرند.

یعنی دوست داشتید به جای شخصیت حامد، یوسف را بازی می‌ کردید؟

 این تصمیم کارگردان سریال بود. واقعیت این است که هیچ یک از بازیگران تا لحظه آخر نمی‌دانستیم قرار است چه نقشی را بازی کنیم. ضمن این‌که ما در کل این مجموعه هیچ شخصیت اضافه‌ای نداشتیم. هر شخصیتی که به قصه آمده، آمدنش دلیلی داشته و قرار بوده نقشی را در قصه ایفا کند. شخصیت منفی هم نداریم؛ هر کسی کار خودش را انجام می دهد و زندگی‌ می کند و این ترجیح مخاطبان است که بنا به شرایط تصمیم بگیرند کدام شخصیت را دوست داشته باشند و کدام را نه. برای مثال شخصیت سروش (را خیلی‌ها در طول قصه دوست ندارند و حتی از او متنفر هستند! اما اگر به چشم دیگری نگاه کنیم می بینیم که این شخصیت خیلی هم منفی نیست.

 پاشا رستمی
 پاشا رستمی و المیرا دهقانی

 پس بگویید که چطور برای نقش ها انتخاب شدید؟

جالب است که تا لحظه آخر فکر می‌کردم قرار است من نقش سروش را ایفا کنم و نیما نادری نقش الان من را یعنی نقش حامد! ما در مرحله پیش‌تولید مجموعه چیزی به نام دورخوانی نداشتیم، بلکه همراه با آقای اسعدیان می‌نشستیم و باهم گپ می‌زدیم. در پایان یکی از آن جلسات آقای‌اسعدیان به من گفت: برو و برای نقش حامد قرارداد ببند! تا جایی که می‌دانم در ابتدا یک فراخوان برای کل بازیگران مجموعه داده شده بود و ۳۵۰۰ نفر رزومه ارسال کردند. شش ماه قبل از این تاریخ، من به ایران برگشته بودم و مهدی لطیفی دستیار کارگردان این مجموعه با من تماس گرفت و جلسه‌ای با ایشان داشتیم. من به کارهای آقای اسعدیان خیلی علاقه داشتم و واقعا دلم می‌خواست در  سریال ایشان حضور داشته باشم، اما تا مدتی خبری نشد و دیگر داشتم دلسرد می‌شدم که دوباره با من تماس گرفتند.

رابطه میان یاسمن و حامد خیلی زود مورد قبول مخاطبان واقع شد و واقعا خیلی‌ ها با نگرانی منتظر بودند که این دو به هم برسند. خودتان این استقبال را پیش‌ بینی می‌ کردید؟

رستمی: واقعا نه! من از ابتدا شخصیت حامد را دوست داشتم و برایم جذاب بود، ولی واقعا از این استقبال مردم تعجب کردم و برایم خیلی خوشحال کننده بود!

خودتان با همه اقدامات و تصمیمات نقش‌ هایتان موافق بودید؟ به عنوان مثال تصمیم یاسمن برای ازدواج با سروش...

رستمی: اگر من چیزی بگویم، بخشی از قصه لو می‌رود! من فکر می‌کنم حرف‌های احسان به طاهره که می‌گفت: اگر اتفاقی افتاد یا شهید شد نمی‌خواهد کسی پاسوزش شود، به نوعی حرف حامد به یاسمن هم بود. ولی خب تقدیر به این شکل بود که اسیر شد و این دوران را به عشق و یاد یاسمن تحمل کرد و شاید فکر می‌کرد که یاسمن از اسارتش آگاه شده و منتظرش می‌ماند اما این گونه نشد.

عکس پاشا رستمی

 پاشا رستمی
 پاشا رستمی
 پاشا رستمی
عکس اینستاگرام پاشا رستمی
 پاشا رستمی
عکس جدید پاشا رستمی
 پاشا رستمی
تصاویری از پاشا رستمی
 پاشا رستمی
عکس های پاشا رستمی
 پاشا رستمی
 پاشا رستمی و همایون اسعدیان

 

پرسش های متداول

پاشا رستمی اهل کجاست؟
پاشا رستمی اهل ایران است و در تهران به دنیا آمده است.
 پاشا رستمی در اغما چه نقشی داشت؟
پاشا رستمی دراغما نقش حمید( خواستگار پری دختر دکتر پژوهان) را داشت.


سخن آخر

در این مطلب بیوگرافی پاشا رستمی بازیگر که با نقش حامد شریف در سریال لحظه گرگ و میش به شهرت رسید را بررسی کریدم. در صورت تمایل می توانید مطلب بیوگرافی رعنا آزادی‌ ور از تولد تا شهرت با حواشی طلاق و عکس و بیوگرافی کامبیز دیرباز از بازیگری تا کسب سیمرغ با حواشی و عکس را نیز بخوانید. آیا در مورد بیوگرافی این هنرمند چیز دیگری می‌دانید که باید به این مطلب اضافه شود؟ در پایین همین صفحه با ما در ارتباط باشید.

امتیاز: 5 (از 2 رأی )
نویسنده
هاجر خانی
هاجر خانی
علاقه مند به خبرنگاری و تولید محتوا

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد