جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > (عکس) آزابودای؛ پروژه بسیار مهم در قلب توکیو با معماری باورنکردنی!

(عکس) آزابودای؛ پروژه بسیار مهم در قلب توکیو با معماری باورنکردنی!

به عنوان بخشی از پروژه آزابودای ، استودیو هدرویک نخستین مدرسه خود را نیز طراحی کرده است که به نام مدرسه بریتانیایی توکیو شناخته می شود. این مدرسه با مساحت 15 هزار متر مربع، بزرگترین مدرسه بین المللی در قلب شهر است.

منطقه جدیدی به نام تپه های آزابودای (Azabudai Hills) که توسط  استودیو هدرویک (Heatherwick Studio)  طراحی شده، به تازگی در قلب شهر  توکیو  افتتاح شده است. این پروژه 81 هزار متر مربعی نقطه اوج یک فرآیند سی ساله بازسازی است.

این پروژه توسط شرکت ساختمانی موری ژاپن مدیریت شده و دارای مجتمع های مسکونی، فضاهای خرده فروشی، یک مدرسه، گالری های هنری، دو معبد، ساختمان های اداری و رستوران ها است. تمام این موارد در چشم اندازی قابل دسترس عموم قرار دارند.

بخش شرقی زیر سلطه فضای خرده فروشی قرار دارد، در شرایطی که بخش جنوبی به عنوان منطقه تجاری عمل می کند و یک بخش مسکونی در غرب واقع شده است.

به گفته توماس هدرویک، ما به دنبال ایجاد منطقه ای بودیم که به شیوه ای متفاوت با احساسات مردم ارتباط برقرار کند. این یک مکان عمومی شاد و منحصر به فرد برای شهر توکیو است و به گونه ای طراحی شده تا سالیان متمادی مورد توجه قرار بگیرد.

تپه های آزابودای؛ در کنار هم قرار گرفتن عناصر معماری قدیمی و جدید

1683271_293

منبع: عصر ایران

منبع: faradeed-163370

برچسب ها
نسخه اصل مطلب