جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > ظاهرا تفاهم موقت نانوشته ایران و آمریکا حداقل تا کنون برقرار مانده؛ تا زمانی که تکلیف جنگ غزه روشن نشده، آمریکا رغبتی به نقض تفاهم نانوشته ندارد

ظاهرا تفاهم موقت نانوشته ایران و آمریکا حداقل تا کنون برقرار مانده؛ تا زمانی که تکلیف جنگ غزه روشن نشده، آمریکا رغبتی به نقض تفاهم نانوشته ندارد

یک دیپلمات سابق گفت: به نظر می‌رسد که تفاهم موقت آمریکا و ایران حداقل تا کنون برقرار مانده و صرفنظر از هر اتفاقی که بیفتد حداقل مادام که بحران غزه ادامه دارد، برقرار خواهد ماند.

جنگ حماس و اسراییل تمامی معادلات منطقه را تحت تاثیر خود قرار داد؛ از جمله روابط ایران و آمریکا. اما آنچه در این بین جای توجه دارد، برخی نشانه‌های ناشی از تداوم تفاهم موقت و عدم افزایش تنش جدی میان ایران و آمریکاست.

کوروش احمدی دیپلمات سابق در این زمینه گفت: به نظر می‌رسد که تفاهم موقت حداقل تا کنون برقرار مانده و صرفنظر از هر اتفاقی که بیفتد حداقل مادام که بحران غزه ادامه دارد، برقرار خواهد ماند. از ابتدای بحران غزه تصمیم قطعی آمریکا و اسرائیل بر این بوده که جنگ محدود به غزه باقی بماند و دیگر بازیگران دولتی و غیردولتی در منطقه وارد این جنگ نشوند.

به گزارش انتخاب بخش هایی از گفت  وگوی احمدی را در ادامه می خوانید:

 

منبع: etemadonline-642290

برچسب ها
نسخه اصل مطلب