جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > فنر قیمت سکه در رفت/دلار از مرز حساس عبور کرد

فنر قیمت سکه در رفت/دلار از مرز حساس عبور کرد

اقتصادنیوز: قیمت دلار و سکه در بازار امروز شنبه ۴ آذر ماه مسیر رشد را دنبال کرد.

به گزارش اقتصادنیوز،  بازار ارز تهران امروز شنبه ۴ آذر ماه شاهد پیشروی قیمت دلار بود.اسکناس آمریکایی که در معاملات نقدی عصر پنجشنبه گذشته با ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان بسته شده بود در پشت خط جمعه  از مرز حساس یاد شده عبور کرد و به ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان رسید و در بازار امروز تا ۵۰ هزار و  تومان ۶۵۰ بالا رفت.

از سوی دیگر، بازار ارز هرات امروز نوسان رفت و برگشتی را تجربه کرد. نرخ دلار هرات صبح امروز با ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان شروع به کار کرد اما در ادامه اندکی پایین آمد و نسبت به دو روز قبل رنج شد و بر روی ۵۰ هزار و ۱۷۰ تومان قرار گرفت. فارغ از بازار دلار، قیمت درهم امارات نیز امروز در مقایسه با دو روز قبل نوسان صعودی را تجربه کرد و از ۱۳ هزار و ۸۳۰ تومان به ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

تحلیل‌گران فنی معتقدند اگر قیمت دلار بالای مقاومت  ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان ماندگار شود هیجان به بازار برمی‌گردد و قیمت دلار به سمت کانال ۵۱ هزار تومان حرکت خواهد کرد. همچنین اگر قیمت درهم امارات در بالای سطح حمایتی ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت دهد دلار هرات نیز می‌تواند از مقاومت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کند. در صورت نزدیک‌شدن قیمت درهم امارات به کانال ۱۴ هزار تومان نیز، قیمت دلا هم به ۵۱ هزار تومان می‌رسد. اما اگر قیمت درهم ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست بدهد دلار هرات نیز با کاهش دوباره به زیر ۵۰ هزار تومان می‌رود.

یکی از خبرهای مهم‌در بازار امروز اظهارات جدید محمد رضا فرزین، رئیس بانک مرکزی  در خصوص تداوم ثبات در بازار ارز بود.

محمدرضا فرزین گفته سیاست تثبیت از ابتدای کار ما به کار گرفته شده که فقط شامل بازار ارز نیست در بحث بودجه، بحث سیاست مالی دولت و در بحث نقدینگی است و در پی مجموعه اقداماتی که توسط دولت و بانک مرکزی انجام شده شاهد هستیم هم نرخ رشد نقدینگی و هم نرخ  تورم در حال کاهش است و هم نرخ ارز به یک ثباتی دست یافته است.

آنطور که آقای رئیس کل گفته امروز از بی نظمی در تخصیص ارز که در سال گذشته شاهد بودیم خبری نیست و بازرگانان و تجار باید انتظارات خود را از سیاست تثبیت تعدیل کنند و ما حتما بر اساس این سیاست پیش خواهیم رفت.

در کنار بازار دلار، سکه امامی در معاملات نقدی روز پنجشنبه گذشته تقریباً ۵۰ هزار تومان نزول کرد و بر روی ۲۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قرار گرفت. بااین‌حال در معاملات پشت‌خطی روز جمعه معامله‌گران مدعی بودند فلز گران‌بهای داخلی ۱۰۰ هزار تومان گران شده و به ۲۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید.شیب صعودی سکه در بازار امروز شدت گرفت و سکه امامی وارد کانال 29 میلیون تومان شد.

منبع: eghtesadnews-612136

برچسب ها