به گزارش اکوایران، سهام شرکت پتروشیمی پارس در بازار دوم بورس تهران با نماد پارس شناخته می‌شود. ارزش بازاری سهام شرکت پتروشیمی پارس در حال حاضر 113 هزار و 252 میلیارد تومان است که یکی از 30 شرکت بزرگ بورس تهران به شمار می‌رود. شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به تنهایی بیش از 53 درصد از سهام پتروشیمی پارس را تحت تملک دارد. در هفت ماهه امسال نزدیک به 55 درصد فروش پارس در بازارهای داخلی عرضه شده و 45 درصد نیز به صورت صادراتی به فروش رسیده است. پروپان و بوتان تنها و اصلی‌ترین محصول صادراتی پتروشیمی پارس در سال جاری بوده است اما فروش داخلی این مجموعه متنوع‌تر بوده و استایرن منومر بیشترین سهم را از فروش داخلی پارس داشته و پس از آن نیز به ترتیب اتان و پنتان بیشترین فروش داخلی پتروشیمی پارس را تشکیل داده‌اند.

شرکت پتروشیمی پارس که در شهریور ماه امسال برای تعمیرات واحد استحصال اتان به مدت 5 روز با توقف این واحد مواجه شده بود؛ هفته گذشته نیز بار دیگر برای تعمیرات اساسی 25 روزه واحدهای اتیل بنزن و استایرن منومر شاهد خاموش شدن این واحدها شد. پتروشیمی‌های کشور در سال جاری چالش‌های متعددی را بابت تعیین نرخ گاز خوراک و سوخت خود تجربه کرده‌اند.

فروش پتروشیمی پارس در سطح سال قبل ماند!

شرکت پتروشیمی پارس در سال جاری رشد فروش اندکی را پشت سر گذاشته است.  شرکت پتروشیمی پارس در سال 1400 با 45 هزار و 174 میلیارد تومان فروش، به طور متوسط ماهانه 3 هزار و 764 میلیارد تومان درآمدزایی کرده است. پارس در سال 1401 بیش از 14 درصد رشد درآمدزایی داشت و با 51 هزار و 730 میلیارد تومان فروش به متوسط ماهانه 4 هزار و 311 میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

جریمه بانک خاورمیانه با وجود عدم درخواست وام به این بانک