جستجو
رویداد ایران > تعطیلی 6 واحد صنفی و کشف اقلام دارویی و بهداشتی قاچاق در شیراز

معاون علوم پزشکی شیراز خبر داد:

تعطیلی 6 واحد صنفی و کشف اقلام دارویی و بهداشتی قاچاق در شیراز

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیش از 1820 قلم دارو و کالای سلامت محور غیرمجاز و قاچاق در شیراز کشف شد.

دکتر محمدجواد راعی گفت: قاچاق داروهای غیرمجاز و کالاهای سلامت محور، علاوه بر اینکه سلامتی افراد جامعه را به شدت تهدید می کند، به اقتصاد کشور نیز ضربه می زند.

او افزود: در بازدید ضربتی از یکی از پاساژهای سطح شیراز، بیش از 12 میلیارد ریال از انواع داروهای غیر مجاز و قاچاق، فرآورده های گیاهی و دست ساز و مکمل ‌های ورزشی قاچاق، کشف و توقیف شد.

راعی ادامه داد: در این بازدید میدانی که با حضور کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور معاونت غذا و داروی دانشگاه، مقام قضایی و نیروهای انتظام انجام شد، 6 واحد صنفی متخلف تعطیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

او با هشدار نسبت به برخورد قانونی با تهدید کنندگان سلامت مردم،  همچنین از کشف تعدادی داروی سقط جنین در این بازدید خبر داد و افزود: بر اساس مصوبات ماده 58 و تبصره 2 ماده 61 قانون جوانی جمعیت مصوب سال 1400 مجلس شورای اسلامی، توزیع داروهای رایج در سقط جنین تنها برای عرضه مراکز بیمارستانی دارای مجوز از وزارت بهداشت، مجاز است و هرگونه خرید، فروش، نگهداری و حمل این داروها بدون نسخه پزشک جرم محسوب می شود.

راعی اظهار کرد: عرضه داروهای چاقی و لاغری غیر‌مجاز، داروهای مخدر، مکمل های ورزشی قاچاق و داروهای سقط جنین به دلیل دخالت در امور پزشکی و به خطر انداختن سلامت مردم، در عطاری ها و صنوف عرضه مکمل ‌های ورزشی ممنوع است.

معاون غذا و داروی دانشگاه از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تخلف در زمینه فروش و عرضه داروهای غیر‌مجاز و قاچاق، با سامانه 190 و تلفن 2240 پیامگیر شکایات، تماس بگیرند.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب