جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > تست و بررسی ام وی ام X۳۳ کراس؛ کراس‌اووری با طراحی متفاوت

تست و بررسی ام وی ام X۳۳ کراس؛ کراس‌اووری با طراحی متفاوت

در این مقاله از دیجیاتو، تست و بررسی ام وی ام X۳۳ کراس را خواهید خواند.

محصولات مدیران خودرو روزبه‌روز درحال متنوع‌ترشدن هستند. این شرکت کسب‌وکار خودش را در طول دو دهه گسترش داده است و اکنون یکی از خودروسازان بزرگ خصوصی به شمار می‌رود. جدیدترین محصول این شرکت برای بازار ایران، ام وی ام ایکس ۳۳ کراس است که نسل چهارم این خودرو به حساب می‌آید. در ادامه این مطلب نیز تست و بررسی ام وی ام X۳۳ کراس دنده‌ای را از دیدگاه بخش خودرویی دیجیاتو خواهید خواند.

به گزارش دیجیاتو، از مدتی پیش سبد محصولات مدیران خودرو به دو بخش ام وی ام و فونیکس تفکیک شده است. محصولات ام وی ام زیرشاخه اقتصادی و میان‌رده این خودروساز هستند. اکنون با کمرنگ‌شدن هاچ‌بک ام وی ام ۳۱۵، ام وی ام X۲۲ و ام وی ام ایکس ۳۳ جایگاه مهم‌تری نسبت به گذشته پیدا کرده‌اند.

این خودرو‌ها در غیاب هاچ‌بک کراس‌های محبوب، بایستی به یکه تازی خود در بازار ادامه دهند. البته از سوی دیگر، افزایش تنوع هاچ‌بک‌های تولید داخل آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد. بااین‌حال آیا ام وی ام ایکس ۳۳ کراس می‌تواند جایگاهی در حد و اندازه نسل‌های پیشین خود داشته باشد؟ در ادامه متوجه خواهیم شد.

نگاه اجمالی

ام وی ام ایکس ۳۳ یکی از بازو‌های اصلی مدیران خودرو به حساب می‌آید. این خودرو از ابتدای فعالیت این شرکت طی دهه ۱۳۸۰ خورشیدی، در سبد محصولات مدیران خودرو حضور داشت. خودرویی که در چین با نام چری تیگو ۳ عرضه شده بود، با نام ام وی ام ایکس ۳۳ به دست مشتریان ایرانی رسید. ظاهر این خودرو که شباهت قابل‌توجهی به کراس‌اوور محبوب آن دوران یعنی سوزوکی ویتارا داشت، باعث شد تا ایکس ۳۳ طی زمانی کوتاه به خودرویی محبوب تبدیل شود.

جدی‌ترین رقیب ام وی ام ایکس ۳۳ کراس در این رده قیمتی، BAC X۳ Pro از خودروسازان بم خواهد بود. این کراس‌اوور با قیمت تقریبی ۹۰۰ میلیون الی یک میلیارد تومان آماده عرضه به بازار است تا محصول مدیران خودرو را تحت فشار قرار دهد؛ بنابراین در نبرد دو کراس‌اوور هم‌قیمت، برتری روی کاغذ با خودرویی است که به صورت انبوه و با قیمت رقابتی وارد بازار شود. لازم به ذکر است که انواع مختلف پژو ۲۰۷ دنده‌ای نیز با با قیمتی بین ۵۵۰ الی ۶۵۰ میلیون تومان از بازار آزاد قابل خریداری هستند.

البته مدیران خودرو در این رقابت دست خالی نخواهد بود. این شرکت به لطف دو مزیت خود یعنی عرضه انبوه و شرایط فروش اعتباری، می‌تواند همچنان در این بازی حضور داشته باشد. بااین‌حال نباید از یاد برد که نسل چهارم ام وی ام ایکس ۳۳، نمی‌تواند به اندازه نسل‌های قبلی خود راحت فروخته شود. رقبای این خودرو کم کم از راه می‌رسند و البته قیمت بالای این محصول نیز در موفقیت آن تردید ایجاد می‌کند.

منبع: fararu-683035

برچسب ها
نسخه اصل مطلب