جستجو
رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > (تصاویر) دره آل؛ بهشتی زیبا در حوالی مشهد

(تصاویر) دره آل؛ بهشتی زیبا در حوالی مشهد

اگر اهل روستاگردی و گردش در روستا‌های زیبا و مختلف ایران هستید، در سفر به مشهد و بازدید از جا‌های دیدنی کلات نادری حتما از روستای «آل» نیز بازدید کنید. جا‌های دیدنی بی‌شماری در این روستا وجود دارند که مطمئنا سفری بسیار خوش را برای شما رقم خواهند زد.

کلات نادری از جمله شهر‌های شمال شرقی ایران است و در نزدیکی مشهد قرار دارد. آب‌وهوای خنک و کوهستانی کلات نادری، سبب شده است تا این منطقه طبیعتی جذاب و جا‌های دیدنی خیره‌کننده‌ای داشته باشد. مسیر مشهد به کلات نیز پر از دیدنی‌های طبیعی است که یکی از آن‌ها، دره آل نام دارد و از جمله جا‌های دیدنی مشهد و کلات نادری شناخته می‌شود.

دره آل با طبیعت زیبای خود، هر بیننده‌ای را به حیرت وا می‌دارد و علاوه بر داشتن محیطی دلنشین و جاذبه‌هایی همچون آبشار‌های فصلی، از آثار تاریخی متعددی نیز برخوردار است و مقصدی جذاب برای گردشگران محسوب می‌شود.

دره آل کجاست؟

آدرس: خراسان رضوی، مشهد، جاده مشهد به کلات

دره آل؛ بهشتی زیبا در حوالی مشهد

اگر اهل روستاگردی و گردش در روستا‌های زیبا و مختلف ایران هستید، در سفر به مشهد و بازدید از جا‌های دیدنی کلات نادری حتما از روستای «آل» نیز بازدید کنید. جا‌های دیدنی بی‌شماری در این روستا وجود دارند که مطمئنا سفری بسیار خوش را برای شما رقم خواهند زد. پس از بازدید از دیدنی‌های روستا، به‌سمت دره «آل» بروید و از طبیعت دلنشین و آواز پرندگان در میان درختان انبوه لذت ببرید. آبشار‌های فصلی که از گوشه و کنار دره به پایین سرازیر می‌شوند نیز زیبایی آن را دو چندان کرده‌اند.

جا‌های دیدنی اطراف دره آل

دره آل در مسیر جاده مشهد به کلات قرار گرفته و پیرامون آن پر از جا‌های دیدنی مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دره و روستای کارده

آدرس: خراسان رضوی، ۴۲ کیلومتری شمال مشهد، روستای کارده

کارده، از جا‌های دیدنی اطراف مشهد در مسیر مشهد به کلات است که بیشتر برای سد بتنی دو قوسی خود شناخته می‌شود. این سد بتنی روی رودخانه کارده احداث شده است و از جمله دیدنی‌های این روستا محسوب می‌شود. همانند روستای آل و اندرخ، روستای کارده نیز طبیعتی زیبا دارد و دره آن بسیار تماشایی و خیره‌کننده است.

سد کارده

آدرس: خراسان رضوی، ۴۲ کیلومتری شمال مشهد، روستای کارده

دره آل؛ بهشتی زیبا در حوالی مشهد

سد کارده در قسمتی از دره آل مشهد و در حقیقت، بین روستا‌های اندرخ و کارده قرار دارد. این سد بتنی ۳۶ میلیون متر مکعب ظرفیت دارد. در پیرامون سد و رودخانه کارده، مجموعه تفریحی مناسبی ساخته شده است که در آن می‌توان از مناظر زیبای اطراف لذت برد و به تفریح پرداخت. سد کارده از جمله قدیمی‌ترین سد‌های خراسان رضوی به شمار می‌رود.

روستای اندرخ

آدرس: خراسان رضوی، ۳۳ کیلومتری شمال شرقی مشهد، جاده مشهد به کلات

روستای اندرخ یا «آندروخ» با چشمه‌های زیبا، زمین‌های سرسبز و مناظر چشم‌نواز خود، مقصدی جذاب برای گردشگران به شمار می‌رود. در نزدیکی روستا نیز دره باریکی به همین نام وجود دارد که صخره‌ها و دیوار‌های مرتفع آن، مکانی ایدئال برای کوهنوردان و صخره‌نوردان است. در روستای اندرخ سه امامزاده به نام‌های سید فتح‌الله، سید عمادالدین و بی‌بی ربابه مدفون هستند و بهتر است در مسیر سفر خود به دره آل، از روستای اندرخ نیز بازدید کنید.

منبع: کجارو

منبع: fararu-682910

برچسب ها
نسخه اصل مطلب